دستگیری فرد کلاهبردار مدعی دکترای بورس

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر از دستگیری فردی که با ارائه مدرک تقلبی دکترای بورس مردم را فریب داده و با این ترفند از ۹ نفر بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علی صادقی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: درپی شکایت ۹ نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود به‌عنوان متخصص بورس از آنان کلاهبرداری کرده موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین‌شهر قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته توسط کارآگاهان مشخص شد فرد کلاهبردار با نزدیک شدن به افراد شاکی خود را متخصص بورس معرفی و با ارائه مدرک تقلبی دکترای بورس و تجارت و همچنین ارتباط با دستگاه‌های مختلف اعلام می‌کند که می‌تواند زودتر از همه، نوسانات بورس را تشخیص داده و برای این آن‌ها سودآوری کند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر تصریح کرد: متهم با این ترفند بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از شاکیان دریافت کرده و متواری شده که هیچ ردی از خود باقی نگذاشته بود، کارآگاهان پس از تکمیل شدن تحقیقات و کسب اطلاعات لازم با اقدامات هوشمندانه و تلاش شبانه‌روزی سرانجام مخفیگاه وی را در شهرستان شاهین‌شهر شناسایی کرده و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

وی بابیان اینکه متهم به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد، گفت: با توجه به افزایش کلاهبرداری در بستر فضای مجازی و سایت‌های خریدوفروش اینترنتی از شهروندان انتظار می‌رود قبل از اعتماد و سرمایه‌گذاری تحقیقات لازم را انجام داده و به‌راحتی سرمایه‌های خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

کد خبر 576677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.