اهتمام ارتش در بکارگیری نخبگان

جانشین فرمانده کل ارتش استفاده از نخبگان را ضرورت جدی برای نیروهای مسلح برشمرد و گفت: در این خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران اهتمام جدی به استفاده از این نیروها دارد.

به گزارش ایمنا، امیر محمدحسین دادرس در مراسم اختتامیه هجدهمین دوره نخبگان در پادگان صفر یک ارتش با بیان اینکه این دوران فرصتی برای خدمت است و نخبگان به عنوان سرمایه‌های نظام با برخورداری از دانش و مهارت می‌توانند اثرات بسیار زیادی بر جامعه بگذارند، اظهار کرد: امروز آگاهی، دانش و دانسته‌ها برای انسان‌ها در کنار سایر مولفه‌های تولید قدرت می‌کند.

وی با بیان اینکه قدرت ملی و منطقه‌ای می‌تواند اراده یک ملت را به دیگران تحمیل کند، گفت: کسب علم، آموزش و تشخیص نیاز مردم لازمه نخبگی است و در این بین نخبگان ما جایگاه ویژه ای دارند.

دادرس با تاکید بر ضرورت علم آموزی در مسیر درست آن و به کارگیری دانش در راه صحیح، افزود: امروز کشورهای زورگو با قدرت نظامی و اقتصادی خود همواره از نخبگان علمی استفاده می‌کنند ولی مشکل آنها این است که باوجود توجه به علم و دانش از لحاظ اخلاقی کمبود فراوانی دارند و توجه آنها به کمال انسان نیست بلکه برای منافع است.

جانشین فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه نتیجه عملکرد نخبه و دانشمند بی‌تعهد به خاک و خون کشیدن ملت‌ها در یمن، عراق، فلسطین و سایر نقاط جهان است، گفت: دشمنان آرزو دارند که ایران نیز به خاک و خون کشیده شود ولی با وجود رهبری آگاه و فرزانه و مردمی هوشیار و در کنار نیروهای نظامی متعهد به نظام و انقلاب این آرزوی آن‌ها هیچ وقت برآورده نمی‌شود.

دادرس با تاکید بر اینکه شما جوانان نخبه سرمایه‌های این نظام هستید و باید قدر خود و جایگاهی که دارید را برای خدمت بدانید، افزود: امروز در رده‌های مختلف، جوانان دانشمندی وجود دارند و ما تلاش داریم از ظرفیت این عزیزان استفاده کنیم.

وی گفت: نخبگان سرمایه‌های ما هستند و امید داریم آنها نیز دانش خود را در جهت یاری ما ارائه کنند و همانطور که می‌دانید امروز بسیاری از تجهیزات مورد نیاز کشور در حوزه‌های مختلف را همین جوانان نخبه ایجاد می‌کنند.

جانشین فرمانده کل ارتش افزود: ما تلاش داریم تا متناسب با رشته جوانان از آنان استفاده کنیم و هر جا نیاز نظام به استفاده از این عزیزان باشد کوتاهی نخواهد شد.

دادرس استفاده از نخبگان را ضرورت جدی برای نیروهای مسلح برشمرد و گفت: در این خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران اهتمام جدی به استفاده از این نیروها دارد.

منبع: مهر
کد خبر 576662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.