پهلوانان و پیشکسوتان ورزش باستانی در اصفهان تقدیر شدند

ویژه‌برنامه «ضرب و زنگ» با محوریت تجلیل از پهلوانان صاحب‌امتیاز «زنگ و ضرب از درب» در منطقه‌یک شهرداری اصفهان، روز جمعه سی‌ام اردیبهشت‌ماه در زورخانه علی‌قلی‌آقا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در برنامه‌ای که به‌مناسبت بزرگداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای برگزار شد، ورزشکاران این رشته ضمن اجرای حرکات ورزشی به ذکر دلاوری‌ها و جوانمردی‌های امیرالمومنین (ع) و پهلوانان نامدار ایرانی همچون پوریای‌ولی پرداختند.

در این مراسم، «مجید نادرالاصلی» رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نبرد امام علی (ع) با عمربن‌عبدود، بر لزوم ترویج روحیه جوانمردی و تمسک به سیره علوی و منش پهلوانی و جوانمردی تاکید کرد.

اهدای لوح تقدیر، یادمان و تجلیل از پهلوانان صاحب امتیاز «ضرب و زنگ از درب» از دیگر بخش‌های این مراسم بود که با حضور مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان و عضو شورای اسلامی شهر، انجام گرفت.

مجتهد پهلوان «سیدمرتضی مستجاب‌الدعوه»، پهلوان حاج سید «محمود عقیلی»، پهلوان حاج «مصطفی اورک‌شیرانی»، پهلوان حاج «علی شیرانی»، پهلوان حاج «حسن یاران»، پهلوان «حاج اکبر ماه‌آورپور»، پهلوان حاج «محسن پهلوان‌صادق» و پهلوان حاج «علی یکدانه» از پهلوانانی بودند که در این مراسم از آن‌ها تجلیل شد.

لازم به ذکر است، امتیاز «ضرب و زنگ از درب» نوعی امتیاز ویژه است که از سوی فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به پهلوانان دارای حد نصاب امتیاز اعطا می‌شود.

کد خبر 576643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.