تحقق شهرسازی مشارکتی، اولویت شهرداری اصفهان

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با تاکید بر ضرورت تحقق مدیریت واحد شهری گفت: نگاه فعلی مدیریت شهری این است که شهرسازی را با مشارکت مردم محقق کنیم، لذا ضرورت دارد الگوی شهرسازی مناسب به مردم ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد رضایی امروز _شنبه، سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه_ در نشست تخصصی «محرومیت‌زدایی محلات با رویکرد بازآفرینی شهری»، اظهار کرد: عمده انتظارت شهروندان در حوزه مسائل شهری از شهرداری است در حالی که این مجموعه مسئولیت بخشی از مسائل را برعهده دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تحقق مدیریت واحد شهری، افزود: در صورت تحقق این مهم شهردار اصفهان به معنای واقعی کلیددار شهر خواهد بود.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهرداری‌های مناطق تلاش می‌کنند تا از بافت تاریخی و گذشته محلات حفاظت کنند، اما این سوال مطرح است که آیا مابقی دستگاه‌ها با این نگاه فعالیت می‌کنند یا ادبیات دیگری را پیش گرفته‌اند؟.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر به سمتی حرکت کنیم که متولیان ذی‌نفوذ در شهرها ادبیات مشترک داشته باشند، قطعاً به دیدگاه مشترک نیز می‌رسیم.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری مدیریت عمل‌گرا و فعال است، خاطرنشان کرد: نگاه فعلی مدیریت شهری این است که شهرسازی را با مشارکت مردم محقق کنیم، لذا ضرورت دارد الگوی شهرسازی مناسب به مردم ارائه دهیم.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان اظهار کرد: در تلاش هستیم پروژه‌های شهری را با مشورت و نظرات شهروندان تدوین کنیم، در این رابطه در ملاقات‌های مردمی و کمیته‌های نظراتی نظرات و درخواست‌های شهروندان را دریافت می‌کنیم.

رضایی با تاکید بر آگاهی رسانی به شهروندان در خصوص مسائل شهری گفت: مردم باید اطلاعات لازم را در خصوص مسائل شهری کسب کنند تا مطالبه‌گری آنان در راستای اهداف کلان شهری و عمومی جامعه باشد؛ همچنین باید اولویت بندی‌های شهر اصفهان مشخص شود که قرار است تا سال ۱۴۲۰ اصفهان به چه سمتی حرکت کند.

کد خبر 576635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.