عدالت قضائی و اقتصادی باید تقویت شود

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: عدالت قضائی و اقتصادی، دو مقوله‌ای است که باید تقویت شود و نقطه مقابل این دو جبهه، محتکران و معاندان قرار دارند که در مقابله با دشمنانِ این دو جبهه، چشم امید مردم به دستگاه عدلیه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام «اسدالله جعفری» در جمع قضات و کارکنان حوزه‌های قضائی مهردشت، تیران‌وکرون، اظهار کرد: شرایط فعلی کشور نیازمند فهم مشترک است و با اقدامات مهم اصلاحی و اقتصادی که اکنون دولت آغاز کرده و در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور و معیشتی مردم است، با یک فهم مشترک و همکاری همگانی مردم و مسئولان می‌توان به اهداف عالی آن رسید.

وی افزود: دستگاه قضائی از این طرح که در راستای تحقق امر رهبر انقلاب و برقراری عدالت اجتماعی صورت می‌پذیرد، همه‌جانبه و قاطعانه حمایت می‌کند و امید است در کنار همراهی و موقعیت‌سنجی مردم فهیم این طرح بزرگ که ضرورت اجرای آن حتی در دولت‌های قبل نیز احساس می‌شد به سرانجامی موفق و نافع به حال مردم منجر شود.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: عدالت قضائی و عدالت اقتصادی دو مقوله‌ای است که باید تقویت شود و نقطه مقابل این دو جبهه محتکران و معاندان قرار دارند و در مقابله با دشمنان این دو جبهه چشم امید مردم به دستگاه عدلیه است و بی‌شک همکارانم در حوزه‌های قضائی استان بی‌ملاحظه و با قاطعیت، دقت و سرعت با مظاهر و مبادی فساد مبارزه بی‌امان خواهند داشت و به معنای واقعی نقش‌آفرین این میدان خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش منابع و سرمایه انسانی را مهم‌ترین محور در پیشبرد اهداف نظام اعلام و گفت: نیروی انسانی سالم، توانا و شایسته مهم‌ترین سرمایه و محور در پیشبرد اهداف عالی نظام محسوب می‌شود؛ بر همین اساس دادگستری استان با اولویت تأمین کمبودها در این حوزه براساس نیازسنجی لازم برنامه‌ریزی عملیاتی را در دستور کار دارد.

جعفری تأکید کرد: تکریم مراجعان با جدیت باید دنبال شود، مهم‌ترین و بهترین شکل تکریم ارباب‌رجوع رعایت حقوق، پاسخ‌گویی به‌موقع همراه بااخلاق در عین بی‌طرفی و اجرای عدالت است.

به گزارش ایمنا، عدالت قضائی و دادرسی عادلانه یکی از اهداف مهم بشریت بوده در طول تاریخ محاکمه عادلانه و دادخواهی منصفانه مقبولیت داشته است نخبگان و حق‌طلبان همیشه اجرای عدالت قضائی و دادرسی عادلانه را مورد تاکید قرار می‌دادند. یکی از مهم‌ترین آرمان‌های بشری، اجرای عدالت و دادرسی عادلانه است. عدالت یعنی برقراری مساوات و برابر شمردن همه افراد جامعه از نگاه قانون و نفی جامعه طبقاتی. عدالت قضائی نیز به معنای حل اختلاف‌های افراد با یکدیگر براساس قوانین مصوب است.

کد خبر 576633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.