گسترش مسیرهای چندمنظوره حمل‌ونقل در آمریکا

مدیران سالت‌لیک ‌سیتی، مرکز ایالت یوتا در آمریکا، به‌زودی کاربری معابر شهری را تغییر خواهند داد و از آن‌ها خیابان‌هایی چندمنظوره برای عبورومرور تمام انواع خودروها، عابران پیاده و افراد سوار بر دوچرخه ایجاد خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به‌زودی مسیرهای تردد در سالت لیک سیتی با بهبودهای قابل توجهی مواجه خواهد شد و تمام انواع خودروها، اسکوترهای برقی، وسایل نقلیه بدون راننده و پهپادها قادر به عبورومرور از آن‌ها خواهد بود. این تغییرات پس از نوسازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل در سال ۱۹۹۶، اولین اقداماتی خواهد بود که دنیای تردد را برای مدت ۴۰ سال متحول خواهد کرد. مدیران شهر مدعی شده‌اند که تکنولوژی نقش اصلی را در این تحول ایفا خواهد کرد و زیرساخت کافی برای رفت‌وآمد ایمن خودروهای بدون راننده و الکتریکی فراهم خواهد شد.

حمل‌ونقل چندمنظوره

طرح جدید سالت لیک سیتی پروژه‌های متعددی را در رابطه با بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل در آینده در بر خواهد گرفت که در همه آن‌ها، تردد سبز از طریق خودروهای الکتریکی، وسایل حمل‌ونقل عمومی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و اسکوترهای برقی مورد تاکید قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، در پیاده‌سازی تمام پروژه‌ها، ایجاد برابری میان تمام مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد شد که در این راستا، هزینه حمل‌ونقل، کاستی‌های سابق و توزیع‌های ناعادلانه جغرافیایی زیرساخت‌های عبورومرور در اولویت سایر اهداف خواهد بود.

گسترش مسیرهای چندمنظوره حمل‌ونقل در آمریکا

مدیران در نظر دارند در تحولات جدید خود، ایمنی، مقرون‌به‌صرفه بودن و قابلیت دسترسی را بهبود ببخشند تا علاوه بر ایجاد حس برابری میان ساکنان شهر، آن‌ها را به تردد سبز سوق دهند.

بدیهی است که کیفیت و چگونگی حمل‌ونقل می‌تواند نقش مهمی در رفاه ساکنان یک شهر ایفا کند چراکه برای بسیاری از آن‌ها، حضور در محل کار، مدرسه و حتی مراکز درمانی در گروی برخورداری از وسایل نقلیه عمومی است، بنابراین افزایش قابلیت دسترسی به آن‌ها می‌تواند در بهبود رفاه مردم نقش اصلی را ایفا کند. از سوی دیگر، وسایل حمل‌ونقل کارآمد تمام مردم ثروتمند و فقیر را به استفاده از آن‌ها سوق می‌دهد و همین امر می‌تواند منجر به افزایش حس برابری میان شهرنشینان شود.

کد خبر 576601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.