دنبال دریافت بودجه مستقل برای شوراهای اسلامی استان هستیم

رئیس دبیرخانه شورای عالی استان‌ها گفت: معتقدیم ساختار دبیرخانه‌های شوراهای سراسر باید اصلاح شود، اما تا اصلاح کامل به دنبال این هستیم که روی همین ساختار موجود کار کنیم و نیروهای موجود را ساماندهی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز _شنبه سی و یکم اردیبهشت‌ماه_ در نخستین اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی استان‌ها کشور که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در بودجه سال جاری مبلغ قابل توجهی برای استان‌ها در نظر گرفته شده است. هرچند پیشنهاد این بود که همانند شورای عالی استان‌ها باید برای شوراهای اسلامی استان‌ها نیز بودجه مستقل در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: به تازگی این پیشنهاد از سوی دفتر ریاست محترم جمهور در حال پیگیری است و از سازمان برنامه و بودجه خواسته شده است تا به سرعت موضوع اختصاص بودجه مستقل شوراهای استان بررسی و گزارش تهیه شود. امیدواریم که به هر طریقی این مسئله حل شود و بودجه‌ای را برای استان‌ها در نظر بگیرند.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها گفت: معتقدیم ساختار دبیرخانه‌های شوراهای سراسر باید اصلاح شود، اما تا اصلاح کامل به دنبال این هستیم که روی همین ساختار موجود کار کنیم و نیروهای موجود را ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به آموزش شوراها افزود: به عنوان اعضای شورا نیاز به آموزش داریم؛ در همین راستا برنامه خوبی برای آموزش شوراها از شورای روستا تا شورای عالی استان‌ها تدارک دیده شده است که به زودی شروع می‌شود. نکته مهم این است که باید این آموزش‌ها را الزامی کنیم. یعنی شرط آمدن به شورای پایه و شوراهای فرادست از جمله شورای استان و شورای عالی استان‌ها و حتی ثبت نام برای انتخابات شوراها گذراندن دوره‌های آموزشی باشد.

صادقی با بیان اینکه کارت شناسایی اعضای شورای استان‌ها آماده است، گفت: با وزارت کشور توافق کردیم که برای اعضای شوراهای استان در دبیرخانه شورای عالی استان‌ها کارت صادر و برای اعضای شوراهای شهرستان در وزارت کشور این کار انجام شود.

کد خبر 576600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.