لزوم همکاری اساتید دانشگاهی برای ترویج هنرهای تبریز

شهردار تبریز با تاکید به هنرهای بومی این شهر، گفت: اختصاص حدود ۴۰ هنر به شهر تبریز است، لذا باید همکاری اساتید دانشگاهی با مدیریت شهری برای معرفی و ترویج هرچه بیشتر این هنرها انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یعقوب هوشیار با اشاره به بهره‌مندی از نظرات نخبگان و اساتید نظام تصمیم‌سازی شهر تبریز، اظهار کرد: سعی ما این است که از طریق استمرار قرار خدمت، دایره وسیعی برای تبادل افکار ایجاد کنیم تا نظرات نخبگان در حوزه‌های مختلف را دریافت کنیم و این نظرات در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه شهر ایده‌آل، شهری همگن و هم‌تراز با ویژگی‌های خاص است، ادامه داد: منظور از شهر ایده‌آل، شهری همگن و هم‌تراز با آموزه‌های ایرانی اسلامی و بومی است.

شهردار تبریز تصریح کرد: باید موضوعات، گره‌ها، مشکلات و معضلات شهری در چارچوب‌های مختلف از جمله توسعه شهر، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی احصا شود و از ظرفیت اساتید دانشگاهی استفاده کنیم تا دانشجویان این اساتید به سمتی قدم بردارند که برای شهر و جامعه مفید باشند.

وی خاطرنشان کرد: هر سال مدیریت شهری تبریز ۱۰ موضوع را در اختیار اساتید دانشگاهی قرار می‌دهد تا دانشجویان کار پژوهشی انجام دهند و در نظام تصمیم سازی شهر نقش ایفا کنند.

هوشیار با تاکید اینکه خطاطی و خوش‌نویسی یکی از ظرفیت‌های شهر تبریز است، گفت: باید تقویت این هنر اصیل را در دستور کار قرار بدهیم؛ به‌عنوان نمونه می‌توان جشنواره‌ای برگزار کرد که اشعار شاعران در قالب خوش‌نویسی تولید شده و به نمایش گذاشته شود.

وی در خصوص اختصاص حدود ۴۰ هنر به شهر تبریز، اظهار کرد: برای توسعه و ترویج این هنرها از جمله هنر مینیاتور که نسبتاً ناشناخته مانده است، نتوانسته‌ایم کارهایی ماندگار انجام دهیم.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های قرآنی نیز یکی دیگر از حوزه‌هایی است که می‌تواند در بسیاری از زمینه‌های شخصی، اجتماعی، روانی تأثیرگذار باشد که در این راستا به دنبال ایجاد خانه قرآن هستیم تا بتوانیم بخش وسیعی از مردم تبریز را در این زمینه فعال کنیم.

کد خبر 576594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.