ضرورت توجه به سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های شهری شیراز

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با دو شرکت بزرگ و تأمین سرمایه با سقف پنج هزار میلیارد تومان جهت سرمایه‌گذاری از جمله مواردی است که مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفته است.

مهدی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سه تفاهم‌نامه با مبالغ ۱۰ هزار میلیارد، سه هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و به طور کلی حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های جدید شهر شیراز در قالب تهاتر، سرمایه‌گذاری و مشارکت در طول سه سال منعقد شده است.

وی ادامه داد: شهرداری شیراز قول مساعد داده است که تا پایان خردادماه عقد پیمان این تفاهم‌نامه‌ها و اجرای پروژه‌ها انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه فهرست پروژه‌های اجرایی به زودی به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود، تصریح کرد: یک قرارداد به مبلغ یک هزار میلیارد تومان تهاتر در راستای تأمین مصالح همچون سیمان، فولاد و قیر برای دو سال جهت اجرای پروژه‌هایی که مجوز آن‌ها به صورت فوق‌العاده در آخرین جلسه علنی شورای اسلامی شهر داده شده است و باید به آن توجه شود تا شهرداری را از بحران‌های موجود بیرون آورد، منعقد شده است.

وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه با دو شرکت بزرگ تأمین سرمایه با سقف پنج هزار میلیارد تومان جهت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری از مباحث مورد توجه مدیریت شهری شیراز است.

طاهری گفت: تفاهم‌نامه دیگری با یک شرکت تولیدکننده فولاد به صورت عقد پیمان سرمایه‌گذاری با شهرداری جهت احداث و اجرای تبلیغات روی ۱۹ پل عابر پیاده منعقد و برای پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیز مذاکراتی انجام شده است.

به گزارش ایمنا، مراسم نخستین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری در شهر شیراز با سه محور ایجاد پنجره واحد مدیریت شهری در راستای تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری، نقش مراکز دانش‌بنیان در توسعه سرمایه‌گذاری و شاخص‌های ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری در شیراز به‌کار خود پایان داد.

کد خبر 576578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.