ضرورت انجام زیرسازی و روکش آسفالت در قشم

شهردار قشم گفت: در اجرای این طرح عمرانی دو هزار و ۵۳۰ متر مکعب از معابر زیرسازی و ۱۲ هزار و ۶۵۰ متر مربع از معابر در حال قیرپاشی و آسفالت است که تاکنون پیشرفت ۸۰ درصدی داشته که زمان تقریبی اتمام این طرح ابتدای خرداد ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از مسائلی که برای شهروندان اهمیت دارد، آسفالت معابر و خیابان‌ها است. علاوه بر اینکه چهره شهر زیبا می‌شود، تردد در خیابان‌ها و معابر آسان‌تر خواهد شد. شهرداری قشم در این زمینه اقداماتی انجام داده است.

میرداد میر دادی نیز در این خصوص، اظهار کرد: طرح زیرسازی آسفالت معابر خاکی و روکش آسفالت در ۱۰ نقطه از معابر شهر قشم به ارزش ریالی ۲۴ میلیارد در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح عمرانی دو هزار و ۵۳۰ متر مکعب از معابر زیر سازی و ۱۲ هزار و ۶۵۰ متر مربع از معابر در حال قیرپاشی و آسفالت است که تاکنون پیشرفت ۸۰ درصدی داشته که زمان تقریبی اتمام این طرح ابتدای خرداد ۱۴۰۱ پیش بینی شده است.

شهردار قشم با اشاره به آخرین روند اجرای پروژه آسفالت سرد در محلات بافت قدیم، گفت: پروژه آسفالت سرد محلات بافت قدیم قشم به همت واحد خدمات شهری شهرداری قشم با اعتبار شش میلیارد ریال، حجم یک هزار تُن و توان پوشش ۹ هزار مترمربع در حال انجام است.

وی افزود: تاکنون لگه‌گیری معابر محله زیرانگی با ۲۱ تن آسفالت سرد، لکه. گیری معابر محله ملاموسی و توحید با ۱۴ تُن آسفالت سرد، لکه‌گیری معابر محله امام حسین (ع) با ۷ تُن آسفالت سرد و لکه‌گیری معابر محله چاهتنگو با ۱۲ تُن آسفالت سرد انجام شده و اجرای این پروژه همچنان ادامه دارد.

میردادی تاکید کرد: معتقد هستیم که آئینه تمام‌نمای خدمات شهرداری، محل زندگی مردم خونگرم قشم یعنی همان کوچه‌ها و خیابان‌های با صفای این شهر است و شهرداری و شورای شهر قشم همواره تلاش می‌کنند که محیط پاک و آرام برای زندگی "قشموندان" فراهم آورند.

میردادی هفتم اردیبهشت از اجرای ۱۲ طرح فنی و عمرانی توسط این شهرداری در سال ۱۴۰۱ با اعتباری افزون بر ۱۲۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال خبر داده بود که طرح‌های زیرسازی آسفالت معابر خاکی و روکش آسفالت ۱۰ نقطه از معابر شهر قشم و پروژه آسفالت سرد محلات بافت قدیم قشم از جمله این طرح‌ها است و اعلام کرده بود، تمام معابر محله‌های بافت قدیم قشم برای نخستین بار با یک هزار تُن آسفالت سرد در حال لکه‌گیری است که شش میلیارد ریال برای تحقیق این مهم به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردمی هزینه شده است.

همچنین جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد، شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

.

کد خبر 576575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.