اهمیت نظارت مستمر بر حوزه‌های عملکردی مدیریت شهری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: نظارت بر عملکرد معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری در راستای تحقق بودجه ۱۴۰۱ و مطالبه‌گری امری ضرورری است.

حجت الله زارع‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: لایحه بودجه ۶۵۰۰ میلیارد تومانی ۱۴۰۱ شهرداری اهواز با نگاهی تحول‌گرا و متفاوت از دوره‌های گذشته تنظیم شده و به تصویب رسیده است؛ تحقق این بودجه تحولی سرشار از همدلی، تلاش مستمر و تعهد تمام مسئولان ذی‌ربط نیاز دارد که نتیجه آن می‌تواند در تاریخ شورای اسلامی شهر اهواز بی‌بدیل باشد.

وی افزود: شورای اسلامی شهر برای اطمینان از ضمانت اجرایی تحقق پروژه‌ها و برنامه‌های بودجه ۱۴۰۱ وظایفی برای خود تعریف کرده است که مهم‌ترین آن نظارت بر بخش‌ها از جمله مراحل مختلف تأمین و تخصیص بودجه و اجرای پروژه‌ها در قالب تقویم زمانی مشخص در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی، عمرانی، شهرسازی، اقتصادی و فرهنگی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در راستای وظیفه نظارتی شورای اسلامی شهر از آغاز سال جدید کمیسیون‌های تلفیق، مرتبط با حوزه فعالیت هر یک از معاونت‌های شهرداری اهواز تشکیل شد و بر اساس یک برنامه زمان‌بندی شده هر کدام از معاونت‌ها به همراه تمام مدیران سازمان‌های زیرمجموعه خود در صحن شورای اسلامی شهر حاضر شدند و ضمن ارائه گزارش عملکرد خود، برنامه اجرایی سال ۱۴۰۱ خود را با تمرکز بر شش ماه اول به کمیسیون مربوطه ارائه کردند.

وی تاکید کرد: در این جلسات که با ابتکار عمل شورای ششم تشکیل شده است، معاونت‌های شهرداری علاوه‌بر اعلام برنامه‌های خود و ارائه جدول زمانی آغاز پروژه‌ها تا مرحله تکمیل و بهره‌برداری، پاسخگوی سوالات و ابهامات اعضای کمیسیون تلفیق مرتبط با حوزه کاری خود بودند.

زارع‌زاده با اشاره به اینکه هدف و رویکرد برگزاری این جلسات اطلاع یافتن اعضای شورای اسلامی شهر از پروژه‌ها و جدول زمان‌بندی آنها است، ادامه داد: بعضی مواقع پروژه‌ای تعریف می‌شود، اما زمان آغاز و پایان آن مشخص نیست، هدف اعضای شورای اسلامی شهر از فراخوان معاونت‌های مختلف شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه این است که پیام نظارتی خود را به مسئولان اجرایی منتقل کنیم و بر اساس مسیری مشخص اعضای هر کمیسیون مبتنی بر وظایف ذاتی خود بر عملکرد معاونت مربوطه امکان نظارت دقیق‌تر و عملیاتی داشته باشند، همچنین لازم است بتوانیم در صورت مشاهده تخلفات در چارچوب وظایف نظارتی خود عکس‌العمل به موقع، مناسب و اصلاحی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در راستای برنامه تدوین شده حدود ۹ جلسه با حضور معاونت‌ها و سازمان‌های ذیل آن تشکیل شد. امیدواریم نتیجه برنامه اجرا شده، همگرایی و انسجام بیشتر در اجرا و اتمام به موقع پروژه‌های شهری به ویژه پروژه‌های شاخص باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این برنامه و تشکیل کمیسیون‌های تلفیق مرتبط با معاونت‌ها، از تداخل وظایف در حوزه نظارتی شورای اسلامی شهر جلوگیری خواهد شد و امکان مطالبه‌گری دقیق و مبتنی بر برنامه‌ای شفاف و مشخص توسط شورای اسلامی شهر فراهم می‌شود.

کد خبر 576524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.