مالمو؛ دوستدار محیط زیست‌ترین شهرداری سوئد

شهر مالمو سوئد که پیش از این توسط سازمان ملل به عنوان مرکز تاب‌آوری نام‌گذاری شده بود، به‌تازگی توانسته است عنوان دوستدار محیط زیست‌ترین شهرداری سوئد را نیز از آن خود کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وب‌سایت شهرداری شهر مالمو سوئد اعلام کرد که برای دومین سال متوالی به عنوان بهترین شهر دوستدار محیط زیست شهرداری کشور انتخاب شده است. کسب این عنوان، پس از تلاش‌های مستمر مقامات محلی برای مشارکت دادن ذی‌نفعان شهر برای اتخاذ چشم‌انداز بلندپروازانه برای تحول پایدار به دست آمده است.

تغییر مالمو به شهری پایدارتر مستلزم آن بود که کل شهر به روش‌های جدیدی برای یافتن راه‌حل‌های چالش‌های شهری روی بیاورند. شهرداری مالمو همراه با جامعه تجاری و دانشگاهیان، از طریق فراهم آوردن بسترهای آزمایشی و راه‌حل‌های نوآورانه‌ای مانند سیستم‌های انرژی هوشمند، اشتراک‌گذاری خدمات برای شهروندان و همچنین راه‌حل‌های جدید برای کاهش مصرف آب آشامیدنی توانست این شهر را یک گام به پایداری نزدیک‌تر کند.

مسئولان تاکید کرده‌اند که این تمایز، تصادفی نیست. به عنوان مثال، مالمو یکی از اولین شهرهای سوئد بود که قرارداد اقلیمی ۲۰۳۰ موسوم به ( Klimatkontrakt) را امضا کرد و نشان داد که می‌خواهد رهبر این جنبش باشد و با دیگران همکاری کند تا به شهرهای پایدار و خنثی از نظر آب‌و هوا تبدیل شوند.

مالمو دوستدار محیط زیست‌ترین شهرداری سوئد

با امضای Klimatkontrakt ، شهرداری مالمو، جامعه تجاری، انجمن‌ها و ساکنان با مشارکت منحصربه‌فرد خود، توانستند در تغییرات آب‌وهوایی مالمو شرکت کنند.

رئیس اداره محیط زیست مالمو در این رابطه گفت: "ما شروع به ایجاد مشارکت‌های مهم با جامعه تجاری کرده‌ایم. در تلاش هستیم تا مردم مالمو را بیشتر مشارکت دهیم که برای موفقیت اقدامات، کاملاً ضروری است. ما با همکاری شهروندان در حال توسعه یک ابزار دیجیتال هستیم تا کارها را برای کمک به اقدامات تغییرات اقلیمی و درک عمیق‌تری از چالش‌ها آسان‌تر کنیم تا به عنوان یک شهر بتوانیم از تغییر به شیوه‌ای مرتبط حمایت کنیم."

نمونه‌ای از مشارکت ساکنان این است که شهرداری مالمو افرادی را به عنوان سفیران آب‌وهوا استخدام کرده است که وظیفه آنها همکاری با صاحبان املاک برای کاهش مشکلات زباله و در عین حال رفع مسائل آب‌وهوا است.

در ارتباط با چالش‌های آب‌وهوایی، شهر مالمو سال گذشته نیز برای تقویت انعطاف‌پذیری شهر از طرق مختلف تلاش کرده است تا در برابر تغییرات مقاومت کند. پروژه آزمایشگاه شهر سبز-آبی برای افزایش استفاده از راه‌حل‌های مبتنی بر طبیعت در شهر مانند اجرای دیوارهای سبز یکی از این اقدامات است. مالمو اخیراً توسط سازمان ملل به عنوان مرکز تاب‌آوری نامگذاری شده است که به معنای افزایش فرصت‌ها برای همکاری و اشتراک دانش در این منطقه است.

مالمو دوستدار محیط زیست‌ترین شهرداری سوئد

کد خبر 576474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.