نرم‌افزار صحیفه سجادیه در سرای اهل قلم رونمایی شد

با حضور مدیران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور)، رونمایی از نرم‌افزار همراه صحیفه سجادیه در سرای اهل قلم مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمدحسین بهرامی، رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) در آئین رونمایی از نرم‌افزار صحیفه سجادیه، اظهار کرد: ما امروز با پدیده‌ای با عنوان فضای دیجیتال مواجه هستیم و در مسائل زیستی خود با این فضای جدید رابطه برقرار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه وقتی به سراغ ابزارهای دیجیتال می‌رویم، با محدودیت‌های جدیدی مواجه هستیم، افزود: ما امروز بیش از ۸۰ هزار جلد کتاب شامل تمام منابع رشته‌های علوم اسلامی را تبدیل به نرم‌افزار کردیم، اما مهمترین چالش ما در حوزه نشر دیجیتال مالکیت مادی و معنوی اثر است.

مدیر مرکز نور با بیان اینکه نمایشگاه کتاب الزاماً به کتاب کاغذی توجه دارد، اما سهم نشر دیجیتال در این نمایشگاه بسیار محدود است، تصریح کرد: نهادهای بالادستی بیش از ناشران دیجیتال وظیفه تعریف زیست‌بوم در این حوزه را دارند.

وی تاکید کرد: امروز مخاطبان در حوزه پژوهش‌های دینی انتظار دارند در نشر دیجیتال محتوای مورد نظر آنان را منتشر کنیم، اما بسیاری از مؤلفان مایل به این موضوع نیستند، زیرا احتمال زیر پا رفتن حقوقشان را می‌دهند.

حجت‌الاسلام بهرامی گفت: ما در مرکز نور ابزارهای پژوهشی ارائه می‌دهیم که نیاز پژوهشگران را برطرف می‌کند؛ بسیاری از نرم‌افزارهای مرکز با این هدف تولید شد که نیاز محققان را فراهم کند.

به گزارش ایمنا، سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده است و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

کد خبر 576429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.