۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
میلان میزبان جنگل شهری جدید

مسئولان شهر میلان ایتالیا با همکاری دانشگاه میلانو بیکوکا، بخشی از محوطه متروکه این دانشگاه را به یک جنگل کوچک شهری تبدیل کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر میلان در دو سال گذشته تلاش کرده است تا یک نهالستان متروکه را در دانشگاه میلانو بیکوکا به یک پارک جنگلی شهری کاربردی تبدیل کند که برای شهروندان جذاب و معنادار باشد.

این ایده از مشاهده این موضوع ناشی شد که مردم میلان تمایل دارند از مناطق سبز شهری به طور منفعلانه استفاده کنند؛ این یعنی شهروندان ممکن است از میان فضاهای سبز شهری عبور کنند یا مدتی را در آنجا بگذرانند، اما در مورد محیط طبیعی خودشان ناآگاه باشند.

مفهوم تنوع زیستی به خوبی در این پارک جدید رعایت شده است؛ درختان بزرگ، درختچه‌ها و گونه‌های علفی که قادر به جذب گرده‌افشان‌ها هستند، پرندگان، پستانداران کوچک و هر آنچه که یک اکوسیستم طبیعی را می‌سازد، در این جنگل شهری مهیا شده است. برنامه‌ریزان می‌خواهند این منطقه را به یک اکوسیستم شهری واقعاً انعطاف‌پذیر تبدیل کنند و در عین حال به مردم کمک کنند تا مفهوم آن را درک کنند.

میلان میزبان جنگل شهری جدید

این جنگل شهری که به‌زودی برای شهروندان باز خواهد شد، نه‌تنها محلی برای برگزاری رویدادهای آموزشی جهت ترویج حفاظت از تنوع زیستی خواهد بود، بلکه آزمایشگاه ایده‌ها خواهد بود که به بیش از ۳۳ هزار دانشجو دانشگاه میلانو بیکوکا برای آزمایش سپرده خواهد شد.

برای شروع، طی ۱۰ جلسه بین ماه‌های می تا ژوئن، شهروندان می‌توانند در کلاس درس‌های هوای آزاد شرکت کنند، از محققان گیاه‌شناسی و جانورشناسی اطلاعات زیادی بیاموزند و دانش خود را در مورد اکوسیستم‌های میلان بیشتر کنند.

اقدامات مشارکتی با شهروندان شامل طراحی یک دیوار تنوع زیستی، یک مسیر گرده‌افشان و یک آینه آبی زیستی خواهد بود. توسعه طبیعی منطقه و بازگشت آن به ساکنان محلی، پیش‌نیاز این جنگل شهری برای تبدیل شدن به محل دائمی، بحث و برنامه‌ریزی خواهد بود.

میلان میزبان جنگل شهری جدید

کد خبر 576418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.