مساله فرزندآوری و جوانی جمعیت برای کشور بسیار مهم است

امام جمعه بادرود گفت: مسئله فرزندآوری و جوانی جمعیت بسیار مهم است لذا باید دستگاه‌های اجرایی پیگیر این موضوع باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه نماز جمعه این هفته بادرود با اشاره به نامگذاری روز ملی جمعیت و هفته جمعیت اظهار کرد: مقام معظم رهبری در پیامی با تشکر از فعالان حوزه جمعیت، تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن جمعیت را از ضروری‌ترین فرایض مسئولان و مردم بیان کردند.

امام جمعه بادرود گفت: مسئله فرزندآوری و جوانی جمعیت بسیار مهم است لذا باید دستگاه‌های اجرایی پیگیر این موضوع باشند، زیرا یکی از پر فایده‌ترین ثروت‌های یک کشور، جمعیت جوان کشور است و به همین جهت سیاست‌های کلی جمعیت از طرف مقام معظم رهبری پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: رفع موانع ازدواج اولویت دارد و موانعی که بر سر راه جوانان قرار دارد باید برداشته شود.

قاسمی دومین راهکار قابل اجرا در این زمینه را تسهیل شرایط تشکیل خانواده و همچنین کاهش سن ازدواج، حمایت از زوج‌های جوان, توانمندسازی آنان در تأمین هزینه‌های زندگی, اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران به ویژه در دوران بارداری و شیردهی و پوشش بیمه‌ای و ارتقای سطح امید به زندگی برشمرد.

خطیب جمعه بادرود در ادامه اظهار کرد: در آستانه سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر قرار داریم، این حماسه همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران می‌ماند؛ فتح خرمشهر را باید شروعی افتخارآمیز برای سلسله عملیات‌های «الی بیت‌المقدس» در جهان اسلام بدانیم.

قاسمی گفت: دولت آیت‌الله رئیسی با شعار عدالت به صحنه آمد، لذا امروز مهمترین دغدغه دولت همین مسئله است و در این راستا اقدامات خوبی هم انجام شده که یکی از آنها اصلاح نظام پرداخت یارانه است که مقابل رانت، فساد، قاچاق و تبعیض را می‌گیرد.

وی افزود: متأسفانه دولت روحانی هشت سال فرصت طلایی کشور را هدر داد و نه تنها در طول هشت سال اقدام مؤثری انجام نداد، بلکه مناطق محروم، محروم‌تر و قشر مرفه جامعه در رفاه بیشتری قرار گرفتند و نتیجه آن چیزی جز فساد، تبعیض، رانت و قاچاق نبود

قاسمی افزود: میلیاردها دلار صرف ارز ۴۲۰۰ تومانی شد که ۷۰ درصد آن به دست طبقه ضعیف و متوسط جامعه نرسید و فقط دلالان و افراد خاصی سود بردند، حاصل این روش پرداخت یارانه در دولت روحانی این بود که کالاهای اساسی به آن سوی مرزها قاچاق می‌شد.

امام جمعه بادرود تصریح کرد: برخی از مشکلات اقتصادی به خاطر مدیران ناکارآمد و برخی از معضلاتی که دامنگیر دولت سیزدهم شده به خاطر افراد خائنی است که در طول دهه‌های انقلاب به وظیفه خود عمل نکردند؛ البته برخی از مشکلات هم به خاطر توجه نکردن به رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی گفت: خوشبختانه دولت رئیسی مصمم است با سیاست‌های اعمال شده به تثبیت شرایط اقتصادی برسد، لذا از همه آحاد مردم می‌خواهیم که همچون گذشته به کمک دولت بیایند و توصیه مقام معظم رهبری هم حفظ همدلی و همراهی با دولت است.

قاسمی گفت: رانت خواران و دلالان از این کار انقلابی دولت ناراحت هستند و قصد دارند که نارضایتی را در جامعه رواج دهند، لذا ملت غیور و همیشه در صحنه باید هوشیار باشند و اجازه ندهند که بدخواهان و زالو صفتان به اهداف شوم خود برسند.

امام جمعه بادرود خاطرنشان کرد: هرچند نمی‌توان تأثیر تحریم‌ها را در ایجاد مشکلات برای کشور انکار کرد، اما پیشرفت‌های قابل توجهی، اتفاق افتاده که محصول نگاه الهی و توحیدی امام (ره) و رهبر معظم انقلاب است.

کد خبر 576406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.