ایکرکاسیاس و کاکا به‌زودی در ایران!

در بسته خبری ورزشی‌ این هفته‌ ورزش جهان،‌ خبرهای جالبی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی‌ از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، بسته خبری مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است

* شرکت «کوکاکولا» که اسپانسر اصلی رقابت‌های جام جهانی است، تور جهانی خود را برای نمایش عمومی جام قهرمانی آغاز کرد و به زودی این جام توسط کاکا و کاسیاس به ایران می‌رسد.

* سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعلام کرد که قرعه‌کشی رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۲ در روز پنجم خرداد انجام خواهد شد.

*جام ملت‌های فوتسال آسیا از ۳ تا ۲۸ مهر ماه در کویت برگزار می‌شود.

* پانزدهیمن دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام شاهد گرامیداشت شهید حسن عشوری با قهرمانی تیم ایران در شهر رشت به پایان رسید.

* مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا (AFC) در سال ۲۰۲۳ قرار بود به میزبانی چین برگزار شود، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اعلام کرد که این کشور از میزبانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ انصراف داده است. دلیل کناره گیری چینی‌ها از جام ملت‌ها به خاطر شرایط کرونا است که در این کشور وجود دارد.

* تیم هندبال نیروی زمینی شهید شاملی کازرون به دلیل برخی مشکلات به وجود آمده از حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا انصراف داد. بدین ترتیب و با انصراف نیروی زمینی شهید شاملی کازرون، تیم مس کرمان تنها نماینده ایران در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا خواهد بود.

* در مسابقه پایانی رقابت‌های تور جهانی تنیس زیر ۱۸ سال که به میزبانی مجموعه تنیس استقلال برگزار شد، مشکات الزهرا صفی تنیسور کشورمان به مصاف آسلی اوزجان از ترکیه رفت و در نهایت در ۲ ست با نتایج شش بر چهار و شش بر دو مغلوب حریف خود شد و به عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت.

* اجلاس فدراسیون جهانی بوکس به منظور انتخاب رئیس و هیأت رئیسه این فدراسیون طی دو روز (بیست و سوم و بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه) در حاشیه مسابقات قهرمانی جهان زنان به میزبانی "استانبول" ترکیه برگزار شد. "عُمَر کِرملوف" از روسیه و "بُریس واندِر وُرست" از هلند کاندیدای ریاست فدراسیون جهانی بوکس بودند و در نهایت "کرملوف" توانست ریاست این فدراسیون را برعهده بگیرد.

* پیرو مذاکرات صورت گرفته و تعامل فدراسیون‌های دو کشور ایران و آرژانتین مقرر شد تیم ملی ایران در روزهای هشتم و دهم جولای ١٧ و ١٩ تیرماه در کشور آرژانتین به مصاف تیم ملی فوتسال این کشور برود.

* بلیت‌فروشی دیدار دوستانه کانادا- ایران در استادیوم «BC Place» آغاز شد و در یک ساعت نخست، ۲۷ هزار کانادایی بلیت این مسابقه در طبقه اول ورزشگاه را رزرو کردند.

* دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال تکلیف قهرمان این رقابت‌ها را مشخص کرد و با غلبه استقلال بر فولاد و باخت پرسپولیس به سپاهان، آبی‌های پایتخت ۳ هفته قبل از پایان مسابقات قهرمان لیگ برتر شدند.

* سجاد پیرآیقرچمن در ماده پرتاب دیسک مسابقات المپیک ناشنوایان موفق شد به مدال طلا دست پیدا کند. پرتابگر ناشنوای کشورمان در ماده پرتاب دیسک که در زیر بارش شدید باران برگزار می‌شد، توانست با ثبت رکورد ۵۴ متر و ۸۲ سانتی متر به مدال طلای این رقابت‌ها دست پیدا کند. ورزشکاران کشورهای لیتوانی و آمریکا دوم و سوم شدند.

* حسین غفوری زاده قهرمان و پیشکسوت رشته دوومیدانی کشورمان دار فانی را وداع گفت. غفوری زاده از جمله قهرمانان دوومیدانی ایران بود که سابقه حضور در ماده ۴۰۰ متر المپیک ۱۹۶۰ رم را در کارنامه دارد.

* نواک جوکوویچ، تنیسور شماره یک دنیا در فینال مسابقات تنیس مسترز رم موفق شد استفانوس سیتسیپاس را شکست دهد و علاوه بر قهرمانی در این مسابقات، به رکورد شگفت انگیز هزار پیروزی در دوران حرفه‌ای خود برسد. پیش از این تنها راجر فدرر و رافائل نادال توانسته بودند در هزار بازی به پیروزی برسند.

* تیم بدمینتون مردان هند با پیروزی سه بر صفر مقابل اندونزی، مدافع عنوان قهرمانی، برای اولین بار قهرمان مسابقات توماس کاپ در بانکوک شد. رقابت‌های توماس کاپ که گاهی اوقات مسابقات قهرمانی تیمی مردان جهان نیز نامیده می‌شود، امسال در بانکوک تایلند برگزار شد و هندی‌ها با شگفتی سازی در دیدار فینال اندونزی دارنده ۱۴ عنوان قهرمانی این مسابقات را شکست دادند.

* پس از جنگ روسیه و اوکراین، جامعه جهانی ورزش به انحای مختلف به حمایت از اوکراین پرداختند در تازه‌ترین مورد از این حمایت‌ها ولودیمیر پرودیوس رئیس بوکس اوکراین در اولین جلسه هیئت مدیره جدید فدراسیون جهانی بوکس (IBA) به عنوان نایب رئیس این نهاد انتخاب شد.

* تیم ملی فوتبال هفت نفره کشورمان روز یکشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه، در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ اسپانیا، به مصاف تیم اوکراین رفت که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود تیم اوکراین به پایان رسید تا تیم ملی کشورمان عنوان نایب قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند.

* نشریه مارکا لوکا دانچیچ بازیکن ۲۳ ساله تیم ملی بسکتبال اسلوونی و باشگاه دالاس ماوریکس را با توجه به آمارهای موجود به عنوان بهترین بازیکن قرن ۲۱ معرفی کرد.

* کمیته مبارزه با دوپینگ عربستان در جدیدترین خبر خود اعلام کرد تست‌های دوم فهد المولد مهاجم تیم ملی فوتبال عربستان و عضو باشگاه الاتحاد مثبت شده و این بازیکن برای مدت ۱۸ ماه از حضور در میادین ورزشی محروم خواهد بود.طبق رأی صادره مهاجم تیم ملی فوتبال عربستان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را از دست داد.

* سید فراز فاطمی بازیکن سابق تیم‌های ملی فوتبال امید و بزرگسالان به عنوان مدیر تیم ملی فوتبال امید انتخاب شد. فاطمی پیش از این سابقه همکاری با فدراسیون فوتبال به عنوان مدیر تیم ملی فوتبال جوانان را نیز داشته است.

* در جدیدترین رنکینگ منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی تنیس در بخش بزرگسالان مردان، نوشاد عالمیان با یک پله سقوط در رده ۹۵، امیر حسین هدایی با یک پله سقوط در رده ۱۱۰، نیما عالمیان با یک پله سقوط در رده ۱۴۵ و نوید شمس با یک پله سقوط در رده ۱۴۸ دنیا قرار گرفتند. امین احمدیان نیز با ۳ پله سقوط در جایگاه ۱۶۶ دنیا جای گرفت.

* فدراسیون هندبال جمهوری آذربایجان ناصر سلیمی را به عنوان سرمربی تیم ملی هندبال این کشور انتخاب کرد. سلیمی در جام ملت‌های هندبال آسیا به عنوان سرپرست و آنالیزور تیم ملی هندبال کشورمان حضور داشت.

* در حکمی از سوی سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، فضل الله باقری به عنوان سرپرست فدراسیون شمشیربازی منصوب شد.

* مسابقات جام جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی قرار است از بیست و پنجم تا بیست و هشتم تیر در تهران برگزار شود و علاوه بر ایران حضور ۱۲ کشور در این مسابقات قطعی شده است.

* تیم فوتبال آینتراخت فرانکفورت با غلبه بر رنجرز قهرمان لیگ اروپا شد. در ضربات پنالتی آینتراخت فرانکفورت با نتیجه پنج بر چهار به پیروزی رسید و جام قهرمانی را بالای سر برد و پس از گذشت ۴۲ سال موفق شد در یک جام اروپایی قهرمان شود.

* فیفا نام داوران حاضر در جام جهانی قطر را اعلام کرد و نام علیرضا فغانی، داور کشورمان که سابقه حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ را دارد نیز در میان داوران جام جهانی دیده می‌شود. ۳۶ داور وسط، ۶۹ کمک داور و ۲۴ داور در اتاق ویدیوچک در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور خواهند داشت. جام جهانی آبان ماه امسال برگزار خواهد شد.

* امروز (جمعه سی‌ام اردیبهشت) آخرین روز مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا با چهار دیدار پیگیری و با معرفی تیم‌های اول تا هشتم به پایان می‌رسد. تیم‌های پیکان و سانتوری از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه برای کسب جام قهرمانی به مصاف یکدیگر خواهند رفت، همچنین تیم‌های شهداب و تاراز در دیدار رده‌بندی که از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه شروع می‌شود، به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

کد خبر 576369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.