از قتل خونین پسر جوان در جشن تولد تا بازداشت زن مرتبط با شبکه ایران اینترنشنال

قتل خونین پسر جوان در جشن تولد، بازداشت عاملان تیراندازی‌های وحشت‌آور در ایلام، فرار از صحنه مرگ، افشای راز دزدان خطرساز فرودگاه، دستگیری سارق کابل‌های زیرزمینی، بازداشت زن مرتبط با شبکه ایران اینترنشنال را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمدرضا یاری معاون فرهنگی اجتماعی پلیس کرمانشاه اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی صحنه پس از دریافت گزارشی مبنی بر اختفای یک قاتل متواری در این شهرستان، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی محل اختفای قاتل متواری در یکی از روستاهای بخش دینور شدند و در عملیاتی غافلگیرانه وی را پس از مدتی تعقیب و گریز دستگیر کردند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس کرمانشاه خاطرنشان کرد: قاتل دستگیر شده در بازجویی‌ها به قتل دوست ۲۱ ساله خود در مراسم جشن تولد در شهر رودهن استان تهران با ضربات چاقو اعتراف کرد و به مراجع قضائی جهت سیر مراحل قانونی تحویل داده شد.

بازداشت عاملان تیراندازی‌های وحشت‌آور در ایلام

سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی استان ایلام اظهار کرد: به دنبال وقوع تیراندازی شب گذشته در شهرستان ملکشاهی، مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و با تمهیدات ویژه پلیس در این راستا پنج نفر از عاملان تیراندازی در سطح شهرستان دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه از متهمان یک قبضه سلاح سیمینوف و تعدادی مهمات کشف و سه دستگاه وسیله نقلیه شامل دو دستگاه خودرو سواری و یک دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شده است، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با تاکید بر اینکه موضوع تحت رسیدگی پلیس بوده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پلیس با برهم زنندگان نظم عمومی و مخلان امنیت جامعه به صورت جدی برخورد خواهد کرد.

فرار از صحنه مرگ

سرهنگ علی‌اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: به گفته شاهدان عینی حاضر در صحنه تصادف در ساعت ۱۵:۴۰ ظهر دیروز و در مسیر گل‌ها به جنوب قبل از فتح، یک دستگاه سواری متواری به شدت با عابر پیاده برخورد می‌کند.

وی افزود: پس از این حادثه متأسفانه عابر پیاده که قصد عبور از این محدوده را داشته بر اثر شدت ضربه وارده در محل حادثه فوت می‌کند و راننده پس از دیدن این صحنه از محل حادثه متواری می‌شود که بلافاصله پس از این حادثه عوامل منطقه ۲۱ پلیس راهور فاتب در محل حضور یافتند و ضمن ایمن‌سازی محل نسبت به بررسی علل و عوامل این حادثه پرداختند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص مجازات فرار از صحنه حادثه ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی، تصریح کرد: هرگاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته باشد و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی یا استمداد از مأمورین انتظامی از این کار خودداری کند یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند، حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در مواد ۷۱۴ و ۷۱۵ و ۷۱۶ این قانون محکوم خواهد شد و دادگاه نمی‌تواند در مورد این ماده تخفیف قائل شود.

وی خاطرنشان کرد: افراد در صورت بروز هرگونه تصادف اعم از خسارتی، جرحی و فوتی در سطح معابر ضمن حفظ خونسردی خود ابتدا و قبل از هرگونه اقدامی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کرده و پلیس را در جریان تصادف قرار دهند.

افشای راز دزدان خطرساز فرودگاه

سرهنگ رضا جباری رئیس پلیس فرودگاه هرمزگان اظهار کرد: درپی سرقت ۲۳ عدد دریچه فاضلاب در فرودگاه که علاوه بر تخریب اموال دولتی موجب سقوط خودروی شهروندان به فاضلاب و خسارت می‌شد، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با رصد اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته و همکاری کلانتری ۱۷ بندرعباس، هویت دو نفر از سارقان که یکی از آن‌ها تابعیت غیرمجاز داشت، شناسایی شد.

رئیس پلیس فرودگاه هرمزگان خاطرنشان کرد: مأموران پس از مشخص شدن مخفیگاه سارقان و هماهنگی قضائی به محل اعزام و در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه سارقان را دستگیر کردند. متهمان دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارق کابل‌های زیرزمینی

سرهنگ حسین زلقی رئیس پلیس شهرستان آبادان اظهار کرد: چندی قبل مأموران پلیس آبادان در جریان سرقت کابل‌های زیرزمینی در برخی از مناطق این شهرستان قرار گرفتند. با توجه به گسترده بودن این سرقت‌ها تیمی از مأموران دایره تخصصی تجسس کلانتری ۱۱ ولیعصر برای دستگیری عامل یا عاملان این دزدی‌ها وارد عمل شدند.

وی افزود: مأموران با حضور در محل سرقت‌ها مشاهده کردند که برخی خیابان‌ها و معابر توسط سارق یا سارقان تخریب شده و کابل‌های فشارقوی زیرزمینی بیرون کشیده شده و به سرقت رفته است. مأموران با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی یکی از سارقان سابقه‌دار و افیونی در این زمینه می‌شوند که پس از هماهنگی با مقام قضائی مأموران در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری متهم می‌شوند.

رئیس پلیس شهرستان آبادان ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهم کابل‌های سرقتی زیرزمینی کشف و ضبط شد و وی در بازجوی‌های فنی به چندین فقره سرقت اعتراف کرد که برای تأمین هزینه‌های اعتیاد خود دست به سرقت زده است. متهم پس از اعتراف به سرقت‌ها به دستور بازپرس پرونده روانه زندان شد.

بازداشت زن مرتبط با شبکه ایران اینترنشنال

نرگس منصوری از عناصر ضدانقلاب که با رسانه‌هایی همچون ایران اینترنشنال همکاری داشت، هنگام خروج غیرقانونی از مرزهای زمینی کشور دستگیر شد. وی با سوءاستفاده از رأفت اسلامی در مدت حدود دو سال و نیم مرخصی از زندان به اقدامات مجرمانه و ضدامنیتی خود مبادرت نموده و پس از اطلاع از اجرای حکم توسط ضابطان قضائی برای بازگشت به زندان، قصد فرار از کشور داشت که توسط مأموران بازداشت شد. مأموریت خانم منصوری تحریک افکار عمومی از طریق تهیه بیانیه و انجام مصاحبه‌های متعدد با هدف ایجاد آشوب و ناامنی در کشور بود.

کد خبر 576315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.