حضور بازار گیاهان دارویی اصفهان در نمایشگاه بین‌المللی

مدیر بازارهای روز سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: انواع گیاهان دارویی و روغن‌های گیاهی ارگانیک و عرقیجات در غرفه این بازار در دهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، گیاهان دارویی، گلاب و عرقیجات عرضه می‌شود.

مجید صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به افزایش روزافزون نیاز شهروندان به گیاهان دارویی، مقرر شد بازار گیاهان دارویی اصفهان در دهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، گیاهان دارویی، گلاب و عرقیجات شرکت کند.

وی با بیان اینکه غرفه بازار گیاهان دارویی اصفهان در نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه و گیاهان دارویی حدود ۲۰۰ مترمربع مساحت دارد، گفت: انواع گیاهان دارویی، روغن‌های گیاهی ارگانیک و عرقیجات با هدف معرفی دقیق و اصولی محصولات و آشنایی شهروندان با محصولات گیاهی، در این غرفه عرضه می‌شود.

مدیر بازارهای روز سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه هدف اصلی از حضور بازار گیاهان دارویی در دهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، گیاهان دارویی، گلاب و عرقیجات، ترویج فرهنگ و شناخت بیشتر و نحوه صحیح استفاده از محصولات گیاهی است، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی میزان استفاده، زمان مصرف، نحوه مصرف و موارد مصرف گیاهان دارویی از اهداف این بازار برای حضور در این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه دهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، گیاهان دارویی، گلاب و عرقیجات از بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه تا یکم خردادماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: برخی از شهروندان بر این باور هستند که تمام گیاهان، دارویی است در صورتی که گیاهان دارویی موضوعی مجزا از داروهای گیاهی است.

صادقی افزود: گیاهان دارویی، گیاهانی مثل زیره، هل، دارچین و رازیانه است که بدون هیچ‌گونه فراوری در تمام مغازه‌ها و عطاری‌ها وجود دارد، اما داروهای گیاهی حاصل تبدیل و فراوری گیاهان در کارخانه است و به‌دلیل لزوم دریافت مجوزها، عطاری‌ها اجزای فروش این داروها را ندارند.

وی اضافه کرد: بعضی از عطاری‌ها بدون داشتن مجوز لازم و دانش کافی، برای شهروندان نسخه می‌پیچند که دهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، گیاهان دارویی، گلاب و عرقیجات با هدف فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی این موضوع برگزار می‌شود.

کد خبر 576309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.