رخت ناایمن بر تن بازار اصفهان/ حاشیه کارون زنده می‌شود

پربازدیدترین اخبار هفته گذشته سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش‌خبرنگار ایمنا، «رخت ناایمن بر تن بازار اصفهان»، «تصویب آئین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها مطالبه جدی کلانشهرها»، «اجرای سیستم ساختمان پایدار بر اساس شاخص‌های بین‌المللی در اصفهان»، «طرح باز زنده‌سازی حاشیه کارون اجرا می‌شود» «ارسال ۸۰۰ پرونده به استانداری برای تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری اصفهان» ، «امضای تفاهم‌نامه «شهر هوشمند پایدار اصفهان»،« از «هشت‌بهشت» تا «آتشگاه» با BRT»، «اعلام پروژه‌های شهر اصفهان در سامانه ساپ»، «برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در مشهد» و «مسیرهای پرچالش دوچرخه‌ها در کلانشهرها» ۱۰ خبر اولی است که هفته گذشته در صدر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

رخت ناایمن بر تن بازار اصفهان

«رخت ناایمن بر تن بازار اصفهان» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران شهری تشریح شد.

بازار اصفهان یکی از میراث برجا مانده عهد صفوی و از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای خاورمیانه به‌شمار می‌رود که نگهداشت آن به یک چالش بزرگ برای مسئولان تبدیل شده است و به‌جهت بافت قدیمی و تاریخی، مجوزهای لازم برای ایمن‌سازی آن از سوی دستگاه‌های متولی صادر نمی‌شود.

تصویب آئین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها مطالبه جدی کلانشهرها است

"تصویب آئین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها مطالبه جدی کلانشهرها" نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

سعید ابراهیمی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به بررسی روند تصویب آئین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها، گفت: این آئین‌نامه در کش و قوس‌های بین مجلس و دولت متوقف شده است و باید با یک حرکت و مطالبه دسته جمعی این موضوع پیگیری شود.

اجرای سیستم ساختمان پایدار بر اساس شاخص‌های بین‌المللی در اصفهان

«اجرای سیستم ساختمان پایدار بر اساس شاخص‌های بین‌المللی در اصفهان» نظر مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو اخبار پربازدید خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، دسترسی به زندگی برابر به لحاظ دسترسی خدمات، برنامه‌ریزی برای ایجاد شهرسازی مشارکتی و پایدار از مهمترین اهداف برگزاری نشست بین‌المللی شهر پایدار اصفهان است.

طرح باز زنده‌سازی حاشیه کارون اجرا می‌شود

«طرح باز زنده‌سازی حاشیه کارون اجرا می‌شود» یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین اخبار کلانشهرهای ایمنا در هفته پیش بود.

علی‌اصغر اسدالهی، معاون خدمات شهری شهردار اهواز با بیان اینکه حاشیه کارون در قالب یک طرح با بودجه‌ای به میزان ۷۰ میلیارد تومان باززنده‌سازی می‌شود، گفت: کارون به عنوان مهمترین عنصر هویتی و ظرفیت اهواز دارای جایگاه ویژه‌ای است که برای استفاده هر چه بهتر از ظرفیت آن طرح و بودجه‌ای جداگانه در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: طرح باززنده‌سازی حاشیه کارون تدوین شد و در سال جاری بودجه‌ای به میزان ۷۰ میلیارد تومان برای آن تخصیص یافته است.

ارسال ۸۰۰ پرونده به استانداری برای تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری اصفهان

از پرمخاطب‌ترین اخبار کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته «ارسال ۸۰۰ پرونده به استانداری برای تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری اصفهان» بود.

منصور سلطانی‌زاده، مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری تا به امروز بیش از ۸۰۰ پرونده را در زمینه تبدیل وضعیت ایثارگران خود به هسته گزینش استانداری ارسال کرده است.

تفاهم‌نامه «شهر هوشمند پایدار اصفهان» امضا شد

" امضای تفاهم‌نامه «شهر هوشمند پایدار اصفهان» نیز نظر مخاطبان ایمنا را به خود جلب کرد.

فریاد پرهیز، رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری شهرداری اصفهان گفت: در تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری اصفهان و بنیاد جهانی انرژی، با حضور رئیس این بنیاد و دبیرکل شهرهای پایدار جهان، مدیران ارشد استانی و شهری و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، این کلان‌شهر به‌عنوان نخستین شهر کشور در زمینه «شهر پایدار هوشمند» به شبکه شهرهای پایدار جهان می‌پیوندد که این تفاهم‌نامه در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اصفهان امضا شد.

از «هشت‌بهشت» تا «آتشگاه» با BRT

"از «هشت‌بهشت» تا «آتشگاه» با BRT" مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

محمد پورمیدانی، مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان از ایجاد یک خط تندروی (BRT) شرقی-غربی حدفاصل خیابان هشت‌بهشت شرقی تا انتهای خیابان آتشگاه خبر داد و گفت: این خط آماده بهره‌برداری است.

اعلام پروژه‌های شهر اصفهان در سامانه «ساپ»

اعلام پروژه‌های شهر اصفهان در سامانه «ساپ» یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین اخبار کلانشهرهای ایمنا در هفته پیش بود.

سعید ابراهیمی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: پروژه‌های شهر به زبان ساده برای شهروندان در سامانه «ساپ» قابل مشاهده است.

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در مشهد

«برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در مشهد» از عناوین پربازدید خبری خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

علی نجفی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد گفت: بیش از ۳۰۰ گونه گیاهی در نمایشگاه گل و گیاه مشهد در معرض دید عموم قرار گرفت.

مسیرهای پرچالش دوچرخه‌ها در کلانشهرها

از دیگر عناوین پربازدید خبری خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «مسیرهای پرچالش دوچرخه‌ها در کلانشهرها» بود که جزئیات این موضوع در گفت‌وگو با مدیران شهری بررسی شد.

رشد روز افزون شهرنشینی و افزایش تردد ساکنان شهر با وسایل نقلیه موتوری، مشکلات ترافیکی زیادی را در سیستم حمل‌ونقل شهرها ایجاد کرده است؛ یکی از برنامه‌هایی که با اجرای صحیح آن می‌توان آرامش را به شبکه معابر شهر بازگرداند، توسعه حمل‌ونقل انسان‌گرا از جمله ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری است.

کد خبر 576299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.