رجبی: بودجه مراکز دولتی ناکارآمد به کانون‌های مردمی کارآمد تخصیص یابد

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: با توجه به کارآمدی کانون‌های مردمی که به علت دغدغه‌مندی حتی کار یک وزارتخانه و سازمان تبلیغات را انجام می‌دهند و بسیار جالب است لازم که بودجه و امکانات مراکز دولتی ناکارآمد به این دست کانون‌ها تخصیص یابد.

محمد حسین رجبی دوانی در حاشیه سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بسیاری از افراد برای گرفتن پست در دستگاه‌های دولتی در زمان انتخابات شعارهای غیرواقعی داده اند و صرفاً به جهت شخصیت هنری و ورزشکاری رأی آوردند اما بخاطر نداشتن دغدغه مردمی اقدامی برای رفاه عموم انجام نداده‌اند.

وی تصریح کرد: هر کجا مردم احساس مسئولیت کردند و امور شهری و کشوری را از آن خود دانستند و دغدغه آن را داشتند در راستای حل موانع و مشکلات شاهد عملکرد بهتری بودیم.

این تاریخ‌دان ادامه داد: با توجه به اینکه برای هر موضوعی در کشور شاهد تشکیلات رسمی و دولتی با بودجه معین و امکانات تعریف شده‌ای هستیم، باید در آن دغدغه مردمی وجود داشته باشد، اگر این مهم محقق نشود آن تشکیلات ناکارآمد دیده شده است همانطور که امروزه شوراهای شهر بازدهی مؤثر را در حل مشکلات شهری ندارند.

وی ادامه داد: یا باید تشکیلات رسمی و دولتی ناکارآمد حذف و بودجه آنها به کانون‌های مردمی کارآمد اختصاص یابد یا باید از ورود افراد غیر دغدغه‌مند و بی‌مسئولیت به تشکیلات رسمی دولت ممانعت شود و جای آنها را افراد دغدغه‌مند بگیرند.

رجبی با بیان اینکه درزمان حکومت پیغمبر اسلام (ص) و امیرالمومنین (ع) هیچیک از تشکیلات امروزی نبود اما شاهد ریشه‌کن شدن فقر و آب سالم، مسکن مناسب، رفاه، امنیت، آسایش و آرامش برای مردم بودیم، گفت: حکومت اسلامی که مبانی آن بر اسلام بود جز حاکمیت پیغمبر و امام علی (ع) نداشتیم که مؤسس حکومت اسلامی پیغمبر بود و امام علی (ع) وارث آن بود.

وی گفت: امام علی (ع) نه در لوای تشکیلات و سازمان بلکه تنها با بهره گرفتن از مردم و داشتن مدیریت ارزشی به اداره مملکت بر مبنای اسلام پرداختند.

وی گفت: ایمنا نخستین و تنها خبرگزاری شهری در ایران است که به مسائل شهری با محوریت اصفهان پرداخته می‌شود که جای تقدیر و تشکر دارد.

کد خبر 576298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.