فرمان ولی‌فقیه در جبهه‌ها تکلیف‌آفرین بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه روحانیت در دفاع مقدس در عرصه‌های مختلفی حضور داشت، گفت: مدیریت کلان دفاع و انقلاب، پشتیبانی جنگ، معرفت‌افزایی و بصیرت‌آفرینی، رزمی، تبلیغی و نقش فرماندهی در خط مقدم ازجمله عرصه‌های اصلی نقش‌آفرینی روحانیت در آن دوران بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «مجتبی ذوالنوری» پیش از ظهر امروز _پنجشنبه بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه_ در کنگره ۵۹۰ شهید روحانی و طلبه استان اصفهان اظهار کرد: زمانی که امام خمینی (ره) به عنوان ولی‌فقیه، فرمانی را صادر می‌کردند، تکلیف‌آفرین بود و همه اعم از فرماندهان ارشد تا رزمندگان بسیجی خود را موظف به اجرایی کردن آن می‌دیدند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن بر ارزش‌های ما متمرکز شده است، افزود: امروز هدف دشمن از بین بردن عشق و ارادت مردم به ولایت‌فقیه است؛ زیرا می‌داند آنچه منافع دشمن را به خطر می‌اندازد و موجب حفظ منافع کشور و امت و جامعه اسلامی است، همین عشق و انس و مودت و روحیه اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه است.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی بر محور ولایت فقیه و حضور مردم، گفت: انقلاب اسلامی ایران زمانی به پیروزی رسید که جهان درگیر دو قطب‌بندی شرق کمونیستی و غرب لیبرالیستی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه انقلاب اسلامی دست رد به این دو قدرت بزرگ زد، افزود: از همین‌رو آن‌ها تمام امکانات خود را برای سرکوب کردن انقلاب اسلامی به کار گرفتند و ۱۱۲ رادیو با ۱۰ زبان زنده جهان را در جهت تبلیغات علیه این انقلاب سازمان‌دهی کردند.

وی ادامه داد: گروهک‌ها را با شعار تجزیه‌طلبی به سمت مرزهای ایران سوق دادند و به عنوان مثال زمانی که مردم عرب و غیرعرب خوزستان بدنشان در مقابل شنی‌های تانک‌های دشمن تکه‌تکه شد، برخی از این تجزیه‌طلبان در مقابل دشمن هلهله می‌کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری با اشاره به تحرکات ضد انقلاب و گروهک‌ها در غرب کشور گفت: تنها در کردستان ۴۲ هزار شهید تقدیم راه اسلام و انقلاب شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه گروهک‌های منافقین نیز با ترور، آتش‌سوزی و بمب‌گذاری به جان مردم افتادند و ۱۷ هزار نفر را به شهادت رساندند، افزود: همچنین تحریم اقتصادی و بایکوت سیاسی و هجمه تبلیغاتی را علیه ملت ما به راه انداختند و در کنار آن جنگی هشت‌ساله را به ملت ایران تحمیل کردند.

وی با اشاره به نابرابری نظامی ایران در جنگ هشت‌ساله، گفت: همه دنیا پشت‌سر دشمن صف کشیده بود و دست برتر جنگ را به دشمن داده بودند، به گونه‌ای که آسمان جبهه در بعضی عملیات‌ها به نمایشگاهی از جنگنده‌های شرقی و غربی که در اختیار دشمن قرار داشت، تبدیل شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری افزود: آنچه موجب شد این جنگ به پیروزی برسد، علل معنوی، روحی و ایمانی است و کسی نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند که روحانیت به‌عنوان عظیم‌ترین و سازمان‌یافته‌ترین کانون تبلیغی، بیشترین نقش را در جنگ تحمیلی داشت.

وی با بیان اینکه روحانیت در دفاع مقدس در عرصه‌های مختلفی حضور داشت، گفت: مدیریت کلان دفاع و انقلاب، پشتیبانی جنگ، معرفت‌افزایی و بصیرت‌آفرینی، رزمی، تبلیغی و نقش فرماندهی در خط مقدم از جمله عرصه‌های اصلی نقش‌آفرینی روحانیت در آن دوران بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: روحانیت در مساجد، نمازهای جمعه، روضه‌ها، راهپیمایی‌ها، مجالس خانگی و دیگر محافل و اماکن صدای مظلومیت جبهه را به گوش جهانیان رساند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: عقیدتی سیاسی‌ها، نمایندگی‌های حضرت امام (ره) در رده‌های مختلف، نمایندگان ولی فقیه در سپاه، واحدهای جنگ روانی به عنوان بخشی از واحدهای فرهنگی بخشی از بار مدیریتی و مسئولیتی دفاع مقدس را به عهده داشتند.

وی با اشاره به خاطره‌ای از شهید میثمی در استفاده نکردن از امکانات نظامی برای خانواده، گفت: علت تأثیرگذاری امثال شهید میثمی این بود که همواره همراه مردم بودند و همه داشته‌های خود را در طبق اخلاص گذاشته بودند.

حجت‌الاسلام ذوالنوری افزود: روحانیت نمی‌گفت بروید جبهه، بلکه می‌گفت بیایید و خود پیشتاز حضور در جبهه بودند و حتی تیپ مخصوص روحانیون تبلیغی تشکیل شد و بالاترین اثرگذاری را داشتند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور روحانیت در رسته‌های مختلف نظامی و کاربر تخصصی برخی ادوات، تصریح کرد: روحانیت در عرصه‌ها و رسته‌های غواصی، آرپی‌جی‌زن، خلبان بالگرد کبری، توپچی، راننده تانک، تخریب‌چی، اطلاعات و عملیات و حتی پزشک جراح در جبهه نقش‌آفرینی کرد.

وی با بیان اینکه نزدیک به چهار هزار روحانی و طلبه در راه اعتلای انقلاب اسلامی به شهادت رسیده‌اند، گفت: تنها ۳۶ امام جمعه و امام جمعه موقت شهید در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر 576249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.