اسماعیلی: نمایشگاه مجازی احتمالا تمدید شود

وزیر فرهنگ گفت: مزیت مهم نمایشگاه کتاب به عنوان یک رویداد فرهنگی، برگزاری به صورت مجازی است، در این راستا احتمال دارد که نمایشگاه مجازی تمدید شود، چون دستگاه‌های مختلفی برای برگزاری فیزیکی نمایشگاه درگیر هستند، تصمیم‌گیری نهایی نشده، اما قصد داریم یا به صورت حضوری یا مجازی نمایشگاه را تمدید کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مهدی اسماعیلی امروز _بیست‌ونهم اردیبهشت ۱۴۰۱_ در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت ایران از قطر برای حضور در نمایشگاه دعوت رسمی به عمل آورد، با قطر ارتباطات خوبی داریم، هفته گذشته امیر قطر به تهران آمدند، همچنین رئیس جمهور به قطر رفتند و تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک میان دو کشور امضا کردند.

وی افزود: سفر وزیر فرهنگ قطر به تهران و بازدید از نمایشگاه کتاب مقدمه‌ای برای اجرای این تفاهم‌نامه بود. در حال تدارک همکاری فرهنگی رسانه‌ای برای جام‌جهانی فوتبال در قطر هستیم و دولت قطر خواهان کمک دولت ایران برای برگزاری جام جهانی است، دولت ایران هم تلاش می‌کند تا این همکاری در منطقه را پشتیبانی کند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: دولت ایران بهترین روابط را با قطر دارد، قصد گسترش این روابط را به حوزه فرهنگی و رسانه‌ای داریم. بسیاری از هنرمندان کشور به قطر رفت و آمد دارند و قطر از این اتفاق استقبال کرده است، در این راستا این همکاری را با کشورهای دیگر دنبال می‌کنیم، زیرا برنامه داریم تا حوزه دیپلماسی فرهنگی را در راستای سیاست کلان دولت در خصوص ارتباط با کشورهای همسایه بیشتر گسترش بدهیم.

اسماعیلی گفت: مزیت مهم این رویداد فرهنگی، برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی است، احتمال دارد که نمایشگاه مجازی تمدید شود، چون دستگاه‌های مختلفی برای برگزاری فیزیکی نمایشگاه درگیر هستند، تصمیم‌گیری نهایی نشده اما قصد داریم یا به صورت حضوری یا مجازی نمایشگاه را تمدید کنیم تا افرادی که فرصت خرید را از دست داده‌اند بتوانند خرید خود را انجام دهند.

به گزارش ایمنا، وزیر فرهنگ ایران و قطر امروز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بازدید و با ناشران خارجی و ایرانی به گفت‌وگو پرداختند.

کد خبر 576238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.