ورود خودروهای الکتریکی به ناوگان خدمات شهری هلسینکی

شهر هلسینکی ورود یک کامیون زباله تمام الکتریکی به خدمات شهری را با هدف کاهش آلودگی هوا و صوتی آزمایش خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان شهر هلسینکی فنلاند برای به حداقل رساندن مزاحمت‌های صوتی ناشی از جمع‌آوری زباله و همچنین کاهش انتشارات گازهای خروجی و ذرات ریز وسایل نقلیه، کامیون زباله تمام الکتریکی را وارد ناوگان شهرداری کرده‌اند و از نظر آن‌ها، خودروهای جدید بهترین و ارزان‌ترین راه برای کاهش آلودگی در آینده خواهند بود. طبق گفته خدمات محیط زیست شهرداری، این وسیله نقلیه هیچ‌گونه انتشار ذراتی نخواهد داشت. به این ترتیب، باید به طور قابل‌توجهی کیفیت هوا را در مرکز پایتخت که بیشترین انتشار آلودگی در آن‌جا قرار دارد، بهبود ببخشد.

ورود خودروهای الکتریکی به ناوگان خدمات شهری هلسینکی

علاوه بر سازگاری با محیط زیست، کامیون‌های زباله برقی بسیار کم‌صداتر از کامیون‌های زباله معمولی است. به علت اینکه موتورهای الکتریکی در این خودروها جایگزین موتورهای دیزلی شده است، انرژی مورد نیاز برای حرکت کامیون و بلند کردن و خالی کردن سطل‌های زباله را برق تأمین می‌کند و به همین دلیل صدای بسیار پایینی دارند.

هلسینکی در حال حاضر کامیون زباله برقی را فقط در مرکز شهر خود آزمایش خواهد کرد و قصد دارد در آینده، عملیات خود را گسترش دهد و کل شهر را پوشش دهد. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که تجربه کمی در مورد استفاده از کامیون‌های برقی زباله در شرایط آب‌وهوای شمالی وجود دارد.

مدیران شهری می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که این ماشین‌ها حتی در شرایط آب‌وهوای سخت و متغیر نیز کار می‌کنند. به همین دلیل است که با آزمایشی که در فصل زمستان اجرا می‌شود و در بهار ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد، تجربیات و مزایای کامل‌تری ارائه خواهد شد.

ورود خودروهای الکتریکی به ناوگان خدمات شهری هلسینکی

کد خبر 576219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.