روحانیون همیشه همراه و همگام با مردم بوده‌اند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به اقدامات و خدمات روحانیون و طلاب در دوران جنگ تحمیلی و دیگر عرصه‌های پس از آن دوران گفت: روحانیون همیشه همراه و همگام با مردم بوده‌اند و گام به گام با آنها حرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام رحمت‌الله صادقی پیش از ظهر امروز در کنگره ۵۹۰ شهید روحانی و طلبه استان اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: ۵۹۰ شهید گلگون حوزه‌های علمیه اصفهان، روحانیون و طلاب رزمنده در دوران دفاع مقدس، طلایه‌داران جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده‌اند.

وی با بیان اینکه شهدای روحانی و طلبه، پراکندگان عطر بوی خدای متعال، در سراسر جبهه‌ها و در سراسر عالم اسلام بوده‌اند، افزود: آنها با خون خودشان به دیگر روحانیون و طلاب اهل تشیع گفتند که ما رفتیم و راه ما را ادامه بدهید، که ادامه هم داده‌اند.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به اقدامات و خدمات روحانیون و طلاب در جنگ تحمیلی و دیگر عرصه‌ها ادامه داد: روحانیون و طلاب در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان جزو اولین کسانی بودند که وارد عرصه شدند و آخرین نفراتی هم بودند که از منطقه خارج شدند.

وی با بیان اینکه روحانیون و طلاب در دوران فراگیری بیماری کرونا در آرامستان‌ها حضور پیدا کردند، گفت: آنها خطرات این بیماری را به جان خریدند، اما اجازه ندادند هموطنانشان بدون تجهیز شرعی دفن شوند.

این مقام مسئول افزود: طلاب جهادی اصفهان این افتخار را به نام خود ثبت کرده‌اند که نگذاشتند، در این شهر حتی یک میت زن و مرد بدون غسل و کفن دفن شود؛ بعضی از این طلاب در استان اصفهان هستند که حدود ۱۳۲۰ میت کرونایی را غسل و کفن کردند و آنها را به خاک سپردند.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه این طلاب، بارها خود به بیماری کرونا مبتلا شدند، گفت: آنها همان‌گونه که شهدا در دفاع مقدس و در دفاع از حرم جان خود را تقدیم انقلاب کردند از جان و آبروی خود گذشتند که همراه و همگام با مردم باشد و گام به گام با مردم حرکت کرده‌اند.

در پایان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الزمان (عج)، بیانیه آیت‌الله‌العظمی حسین مظاهری، پیشوای حوزه علمیه اصفهان خطاب به این کنگره را قرائت کرد.

کد خبر 576208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.