کمیسیون ماده ۱۰۰ اصلی‌ترین محور مقابله با تخلفات ساختمانی است

مدیر اداره حقوقی و امور قراردادهای شهرداری بندرعباس گفت: با توجه به رشد فزاینده جمعیت و توسعه ناموزون شهرها، تخلفات ساختمانی با توجه به شرایط اقتصادی افزایش یافته است و شهرداری‌ها در این رهگذر درخصوص کمیسیون ماده ۱۰۰ به‌عنوان اصلی‌ترین محور مقابله با این تخلفات باید مکانیزم‌های بهتری را به‌کار گیرد.

فهیمه جمعه‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نشست تخصصی و همایش آموزشی قضات دیوان عدالت اداری با هدف و تبادل نظر و بررسی چالش‌ها و مسائل حقوقی کمیسیون ماده ۱۰۰ در جهت رفع ابهامات و ایرادات در این کمیسیون برگزار می‌شود.

وی با اشاره به پیچیدگی‌هایی که در بخش‌های مختلف دعاوی کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود دارد، افزود: رفع این ایرادات و ابهامات نقش مهمی در راستای احقاق حقوق افراد دارد.

مدیر اداره حقوقی و امور قراردادها شهرداری بندرعباس تصریح کرد: با توجه به رشد فزاینده جمعیت و توسعه ناموزون شهرها، تخلفات ساختمانی با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی افزایش یافته است و شهرداری‌ها در این رهگذر در خصوص کمیسیون ماده ۱۰۰ به‌عنوان اصلی‌ترین محور مقابله با این تخلفات باید مکانیزم‌های بهتری را به‌کار گیرد.

وی با بیان اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری یکی از کلیدی‌ترین و حساس‌ترین واحد شهرداری است، مطرح کرد: قانون‌گذار به منظور بازدارندگی از ساخت‌وسازهای غیراصولی چه از نظر شهرسازی و فنی و چه از نظر زیبایی و منظر شهرها بررسی دقیق نسبت به ماده ١٠٠ داشته است تا جایی که اکثر شهروندان با این ماده قانونی آشنا هستند، لذا رفع تمام ابهامات و ایرادات از ضروریات است.

جمعه‌پور خاطرنشان کرد: تبادل اندیشه و نکته نظرات از جنبه‌های مهم و راهبردی این مراسم است و همایش تخصصی حقوقی شهرداری‌ها با هدف تبادل نظر و بررسی چالش‌ها و مسائل حقوقی کمیسیون ماده ۱۰۰ در جهت رفع ابهامات و ایرادات در این کمیسیون برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، سومین نشست و همایش تخصصی حقوقی امروز _پنج شنبه، بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه_ در تالار فردوسی شهرداری بندرعباس با حضور قضات مدیران و مسئولان استانی حوزه‌های حقوقی شهرداری‌ها برگزار خواهد شد.

کد خبر 576166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.