لاهیجان نیازمند نردبان آتش‌نشانی است

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: شرق استان گیلان به ویژه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان برای اطفای حریق ساختمان‌های بلندمرتبه نیازمند نردبان آتش‌نشانی است.

بهمن کنعانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اگر در شهر لاهیجان ساختمان بلندی دچار حریق شود، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر به دلیل نداشتن نردبان آتش‌نشانی با مشکل و بحران مواجه شده و نجات جان شهروندان با چالش مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ماشین‌آلات شهرداری لاهیجان کاملاً فرسوده شده و نگهداری آن هزینه زیادی دارد، افزود: بیش از ۱۰ سال است که یک خودرو سنگین از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری لاهیجان اختصاص نیافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان تصریح کرد: شهرداری به دلیل فرسودگی و کمبود ماشین‌آلات ستاد مدیریت بحران، هر ساله در فصل زمستان با صاحبان شرکت بخش خصوصی که در این شهرستان ماشین‌آلات سنگین دارند، با انعقاد قراردادی، هزینه پرداخت می‌کند تا در زمان بحران ناشی از بارش برف برای بازگشایی معابر به شهرداری کمک کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری لاهیجان در بخش مدیریت پسماند نیز با کمبود خودرو حمل زباله مواجه است و تعداد ماشین‌آلات آن جوابگوی نیازهای خدمات شهری نیست، تاکید کرد: از مسئولان استانی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انتظار داریم برای خدمات‌رسانی مناسب به شهروندان، امکانات و ماشین‌آلات لازم را در اختیار شهرداری‌هایی مانند لاهیجان که جزو شهرهای گردشگرپذیر با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر هستند، قرار دهد.

به گزارش ایمنا، لاهیجان، در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 576141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.