اجرای پروژه‌های محله‌ای راهکاری برای رفع مشکلات شهروندان

رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک گفت: پروژه‌های محله‌ای برای رفع مشکلات شهروندان اجرا می‌شود و شهرداری برای به ثمر رساندن آنها اهتمام ویژه دارد.

علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر اینکه پروژه‌ها به دو دسته شهری و محله‌ای تقسیم شده است، اظهار کرد: از منافع پروژه‌های شهری تمام شهر بهره‌مند می‌شود، اما پروژه‌های محله‌ای مختص تقویت و رفع مشکلات محله‌ها است.

وی با اشاره به مهمترین پروژه‌های محله‌ای، تصریح کرد: آسفالت معابر محله‌ها با بافت و کالبد ناکارآمد شهری، سکونتگاه‌های غیررسمی و محله‌های کم‌برخوردار، پیاده‌روسازی و پله‌گذاری مناطق و محلات صعب‌العبور به خصوص در مناطق کم‌برخوردار مانند کوی امام علی (ع)، کوی سجادیه و کوی ولی‌عصر (عج) و همچنین مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌های عمومی جهت استفاده معلولان در نقاط مختلف شهر و جدول‌گذاری، از جمله پروژه‌های محله‌ای است.

رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: احداث فضاهای ورزشی در مناطق مختلف شهر به خصوص مناطق محروم که دسترسی جوانان و نوجوانان آن مناطق به محیط‌های ورزشی به دلایل بضاعت مالی کم، مقدور نبوده است مانند احداث زمین‌های چمن مصنوعی با کیفیت مناسب در محلات مختلف همچون شهرک هجرت، کرهرود، کوی امام علی (ع)، کوی ولی‌عصر (عج)، کوی سجادیه و شهرک ابوالفضل (ع) که در مراحل تکمیل پروژه یا اجرای خاکبرداری جهت اجرا است، از دیگر پروژه‌های محله‌ای به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برای توسعه فضای سبز شهری، مکان‌یابی مناسب جهت توزیع عادلانه فضای سبز و پارک‌های محله‌ای در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: اصلاح هندسی معابر محلات هدف مانند اصلاح میدان انتهای سی متری کوی امام علی (ع) و سایر مناطق و محلات شهر اراک که در حال اجرا است، در شمار دیگر پروژه‌های محله‌ای قرار دارند.

چگینی افزود: بازآفرینی محلات کم‌برخوردار از جمله کوی امام علی (ع)، سجادیه و ولی‌عصر (عج) با اجرای کلاس‌های آموزشی در محلات و راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری، تأمین ایستگاه‌های مناسب و سرویس‌دهی اتوبوسرانی به نقاط مختلف شهر از جمله پروژه‌های محله‌ای است.

وی گفت: پروژه‌های محله‌ای برای رفع مشکلات شهروندان اجرا می‌شود و شهرداری برای به ثمر رساندن آنها اهتمام ویژه دارد.

رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۱ با رویکرد محله محوری و توزیع عادلانه خدمات و رفاهیات تدوین شده است، تاکید کرد: مشکلات مناطق مختلف شهر با دیدگاه محله‌محوری در کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر بررسی و با صدور مصوبات لازم رسیدگی می‌شود.

کد خبر 576069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.