آبرسانی به ۷۲۰۰ روستا آغاز شده‌است/ جهادسازندگی وارد عرصه حل مسائل کشور می‌شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه نمی‌توانی مسائل مردم را حل نشده باقی گذاشت و از دولت اسلامی سخن راند، گفت: بنا داریم با هم‌افزایی قوای سه‌گانه به ویژه دولت مردمی، در تمام مسائل عمده و اساسی کشور و عرصه حل مسئله ورود کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی عصر امروز _چهارشنبه، بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه_ در رزمایش جهادگران فاطمی استان اصفهان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت سال ۷۸ دستور تشکیل بسیج سازندگی را در فضایی صادر کردند که ارز ادغام جهاد سازندگی در یک وزارتخانه و محروم شدن مردم از خدمات جهاد سازندگی بسیار اندوهگین بودند، ایشان زمانی که دیدند جوانان انقلابی داوطلبانه خدمت به مناطق محروم را در پیش گرفته‌اند، فرمان تشکیل بسیج سازندگی را صادر کردند.

وی افزود: بسیج سازندگی با اولین گروه‌های جهادی بسیج با عنوان اردوهای هجرت شکل گرفت. جریان مقدس خدمت گذاری که در نظام امام امت شکل گرفته است، از جمله مهم‌ترین نرم افزارهای نظام و بومی انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در فرهنگ اسلام ناب و منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی به ویژه رهبر انقلاب، جهاد سازندگی جایگاه ویژه‌ای داشته است. البته جهاد سازندگی میراث امام راحل است و امروز ما امانتدار بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی بسیج ملت ایران در سپاه پاسداران و سازمان بسیج هستیم.

مطالبات جهادگران سرلوحه بسیج سازندگی است

سردار سلیمانی گفت: مطالبات برحق جهادگران باید سرلوحه کار ما باشد؛ تردیدی در پاسخ گفتن به مطالبات جهادگران در مجموعه سپاه، بسیج سازندگی و مجموعه بسیج وجود ندارد. برنامه‌های بسیج سازندگی از خرداد ۱۴۰۰ با حماسه بزرگی که ملت ایران در انتخابات ۲۸ خرداد رقم زد شتاب روزافزونی به خود گرفته و افق جدیدی در مقابل بسیج سازندگی گشوده شده است.

وی ادامه داد: بنا داریم با هم‌افزایی قوای سه‌گانه به ویژه دولت مردمی، در تمام مسائل عمده و اساسی کشور ورود کرده و برای حل آن مسائل با توجه به اولویت‌های مردم در مناطق مختلف برای رفع آن با نقش آفرینی گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی، وارد عرصه و حل مسئله شویم.

تحقق دولت اسلامی در اولویت است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تحقق همه جنبه‌های مردم سالاری اسلامی تشکیل جامعه اسلامی و ورود به تمدن نوین اسلامی در سه مرحله از مراحل تکاملی انقلاب اسلامی باقی ماند و به گام دوم منتقل شد. تحقق دولت اسلامی در اولویت است.

سردار سلیمانی اضافه کرد: تحقق دولت اسلامی به معنای تحقق آرمان‌های امام راحل در ساختن ایران اسلامی، تحقق تدابیر رهبر معظم انقلاب در تکمیل الگوی مردم سالاری علوی و جمهوری اسلامی است. نمی‌توانیم مسائل مردم را حل نشده باقی گذاشته و از دولت اسلامی سخن گوییم. باید در عرصه‌های حل مسئله ورود کنیم.

وی با بیان اینکه جهاد و خدمت رسانی به مردم، منزلت زیادی در اسلام دارد، ادامه داد: با توافقات و همکاری خوبی که با دستگاه‌های مسئول شکل گرفته است، اکنون آبرسانی به ۷۲۰۰ روستا در سطح کشور برای تأمین آب شرب آغاز شده است. همچنین استفاده بهینه از آب‌های قنوات و جویباره‌ها با عنوان طرح "از آبخیز تا جالیز" در حال نهایی شدن است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: احداث جاده‌های روستایی به طور گسترده در حال آغاز شدن است و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد آغاز شده است که در سال‌های آینده تعداد آن به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی خواهد رسید. تأمین اعتبار و تقسیم اسستان‌ها و شهرستان‌ها در ساخت نیروگاه‌های خورشیدی انجام شده پشتیبانی این طرح از محل تبصره ۱۶ تأمین خواهد شد.

سردار سلیمانی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید در قالب طرح همگام با کشاورزان برای پر کردن خلأ عملکردی و خودکفایی کشور و تمرکز بر روی ۲۱ محصول مزیت‌دار کشاورزی، فعال شدن کلینیک‌های صنعت برای رفع موانع تولید نیز از جمله فعالیت‌هایی است که بسیج سازندگی اقدام به انجام آن کرده است.

عرصه بسیار وسیع و گسترده از جهاد خدمت‌رسانی در حال انجام است

وی با بیان اینکه عرصه بسیار وسیع و گسترده از جهاد خدمت‌رسانی در حال انجام است، یادآور شد: مجاهدت گروه‌های جهادی در مقابله با ویروس کرونا ستودنی بود که رهبر معظم انقلاب نیز بارها رضایت خود از تلاش و مجاهدت بسیجیان در این زمینه را اعلام کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی به سرعت باید وارد مرحله پیشرفت و آبادانی شویم و مشکلات به جای مانده ناشی از نفوذ دشمن در دستگاه‌های کشور که مسیر پیشرفت ملت ایران را کند کرد، رفع شود. نسخه‌های بانک جهانی در ایران پیاده شد و فاصله بین فقیر و غنی را ایجاد کرد. اگر به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب عمل می‌شد که توسعه نباید محرومین را زیر چرخ‌های خود له کند، امروز با این وضعیت مواجه نبودیم.

سردار سلیمانی اضافه کرد: در همان زمان سخنگوی دولت وقت گفته بود نسخه توسعه که به دنبال پیاده سازی آن هستیم لاجرم تعدادی از مردم را در زیر چرخ‌های خود له می‌کند و این اجتناب ناپذیر است. در آن زمان مسئولان وقت اعلام کردند باید تبعیض‌ها را متحمل شویم و امروز با انبوهی از مشکلات مواجه هستیم که پس از قطعنامه تا پایان دولت دوازدهم ایجاد شد.

مشکلات اقتصادی کشور ناشی از اقتصاد لیبرالی است

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات اقتصادی ناشی از فشارهای دشمن و بخشی از آن ناشی از اقتصاد لیبرالی و اقتصاد به اصطلاح آزاد است. با برنامه‌های غلط که محرومیت و نابسامانی اقتصادی تولید می‌کند، ما را از عمل به فرهنگ امام راحل و تدابیر رهبر معظم انقلاب برای ساختن ایران، تحقق عدالت، پیشرفت و آبادانی دور کردند. تمرکز بر تولید جای خود را به سیاست‌های پولی داد که تورم‌را است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: مردم ایران در سال‌های گذشته توانستند دشمن را در جنگ اقتصادی با راهبرد مقاومت فعال شکست دهند. اکنون فرصت پرداخت این مسئله در سایه فرهنگ ایثار و جهاد است.

فرهنگ بسیجی باید در کشور حاکم شود

وی گفت: مهم‌ترین کارکرد فرهنگ جهادی بسیج این است که در مواجهه با فرهنگ غلطی که برای ساختن ایران به خارج از کشور نگاه می‌کند، بتواند فرهنگ بسیجی را در همه دستگاه‌ها و کارگزاران نظام حاکم کند.

سردار سلیمانی افزود: اگر تفکر بسیجی بر کشور حکم‌فرما شود طمع بیگانگان از این کشور قطع خواهد سد. جایی که نسخه‌های بانک جهانی در کشور پیاده سازی شد بیگانگان طمع کردند. مسئولانی که این کار را کردند باید در مقابل هشدار پاسخگو باشند. زمان برای حل این مسائل وجود دارد. باید جهاد پیشرفت آبادانی و تحقق عدالت شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما در تجهیز گروه‌های جهادی، بسیج سازندگی برنامه خواهیم داشت. پرداخت نفر روز سال گذشته پرداخت شده امسال هم ادامه می‌یابد. قرارگاه‌های جهادی تخصصی تجهیز خواهد شد. پیگیر بیمه و سایر مسائل جهادگران نیز خواهیم شد. بسیج و گروه‌های جهادی آن برای خدمت گذاری به ملت ایران آماده هستند.

کد خبر 576068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.