سفیر سوریه: به دنبال گسترش روابط فرهنگی با ایران هستیم

سفیر سوریه در ایران با حضور در نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به روابط حسنه این کشور با ایران گفت: به دنبال گسترش روابط خود در ابعاد مختلف از جمله حوزه فرهنگی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شفیق دیوب ضمن بازدید از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مراسم رونمایی از ۱۱ عنوان کتاب ترجمه شده از فارسی به عربی تصریح کرد: وزارت فرهنگ سوریه به جهت تقویت رابطه با ایران آمادگی کامل دارد.

وی با قول مساعد برای توسعه روابط با ایران، تصریح کرد: از طریق وزارت خارجه این موضوع را دنبال خواهیم کرد تا از ظرفیت هر دو کشور برای توسعه روابط استفاده شود.

سفیر سوریه در ایران با تاکید به تأثیر فرهنگ مناسب در توسعه روابط، گفت: فرهنگ خوب می‌تواند حوزه‌های مختلف یک کشور را فعال کرده و موجب رشد و ترقی آن شود.

وی از ارکان توسعه فرهنگی توجه به کتاب دانست و افزود: سوریه خرسند است که در نمایشگاه کتاب حضور یافته و این نمایشگاه را مقدمه همکاری ناشران کشور خود با ایران می‌داند.

دیوب با اشاره به رونمایی از ۱۱ عنوان کتاب از زبان فارسی به عربی، گفت: چنین اقداماتی می‌تواند زمینه آشنایی کشورها با تولیدات فرهنگی یکدیگر را فراهم سازد و حمایت ایران از چنین برنامه‌ای مطلوب است.

به گزارش ایمنا، سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

کد خبر 576060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.