شرکت‌های دانش‌بنیان طرح‌های خود در زمینه مدیریت شهری را به شهرداری معرفی کنند

مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری یزد با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان طرح‌های خود در زمینه مدیریت شهری را به شهرداری یزد اعلام کنند، گفت: طرح‌هایی که قابلیت اجرا و تاثیرگذار داشته باشند حمایت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین ابوطالبی امروز _چهارشنبه، بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه_ در نشست با مدیران برخی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور یزد با اشاره به اینکه مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهری شهرداری شهر میراث جهانی یزد از سال ۹۷ فعالیت خود را آغاز، اظهار کرد: با توجه به اینکه عنوان «فناوری‌های نوین شهری» به خودی خود گویای پوشش خود نبود تغییر نام با عنوان مرکز مرکز خلاقیت و نوآوری انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این تغییر فرآیندها و شرح وظایف مرکز هم تغییر کرد، افزود: در این راستا تلاش بر این شد که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، فرآیندهای خدماتی شهرداری را به نحو بهتری پیاده‌سازی کنیم.

مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری یزد ادامه داد: با توجه به اینکه در تلاش بودیم بیشترین حجم ارتباط و تعامل با شرکت‌های دانش بنیان را داشته باشیم، محل استقرار این مرکز در پارک علم و فناوری یزد که محل استقرار شرکت‌های متعدد دانش‌بنیان یزد هست انتخاب شد.

ابوطالبی تصریح کرد: از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور که احساس می‌کنند می‌توانند با خدمات خود در حوزه‌های دانش‌بنیان به روند ارائه خدمات شهرداری کمک کنند درخواست می‌کنیم با مراجعه به این مرکز، طرح‌های خود را اعلام کنند تا در صورت کاربردی بودن از آن حمایت لازم برای اجرا صورت گیرد.

وی گفت: الحمدالله فعالیت‌های بسیار خوبی در مرکز انجام شده که از جمله مهمترین آنها می‌توان به برگزاری رویداد استارتاپ مدیریت پسماند اشاره کرد که با مشارکت بسیار خوب شرکت‌های دانش بنیان و علاقه مندان به این حوزه صورت پذیرفت.

مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری یزد با بیان اینکه این رویداد در زمینه مدیریت و همچنین فرهنگ سازی در حوزه پسماند برگزار شد، گفت: نتایج بسیار خوبی از این برنامه به دست آمد و برای نتایج آن برای حمایت و اجرا به سازمان پسماند شهرداری یزد ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: شروع این رویداد استارت‌آپی با ۶۵ ایده از طرف شرکت‌های دانش بنیان انجام شد و در نهایت با بررسی‌های صورت گرفته، سه طرح برگزیده انتخاب و معرفی شدند.

ابوطالبی پروژه شهرآموز را یکی دیگر از برنامه‌های صورت گرفته توسط این مرکز و همکاری سازمان فرهنگی شهرداری دانست و افزود: این طرح در حوزه آموزش نوجوانان در مباحث شهری انجام گرفت و یکی از دستاوردهای مهم آن درخواست یونیسف برای ارزیابی این رویداد و قرار گرفتن بین یکی از سه پروژه برتر جهان در این حوزه بود.

کد خبر 576032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.