کتابخانه‌ها را به پاتوق‌های فرهنگی و اجتماعی مبدل کرده‌ایم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: همه ساله معاونت فرهنگی وزارت ارشاد یک شهر را به عنوان پایتخت فرهنگی کتاب‌وکتابخوانی کشور معرفی می‌کند که امسال کردستان به عنوان هفتمین پایتخت کشور معرفی شد.

محمد مخدومی در حاشیه سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به معیارهای انتخاب پایتخت فرهنگی کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: هر شهری که در حوزه کتاب اقدامات خلاقانه انجام داده و تعامل خوبی در این حوزه برقرار کرده باشد به عنوان پایتخت فرهنگی کتاب و کتابخوانی در کشور انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر سنندج هفتمین پایتخت فرهنگی کتاب و کتابخوانی است، ادامه داد: در همین راستا اقداماتی در راستای ترویج کتابخوانی در استان صورت گرفت و کتابخانه‌ها را به پاتوق‌های فرهنگی و اجتماعی مبدل ساختیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از ارائه خدمات نوین در بستر کتابخانه‌ها به شهروندان کُرد خبر داد و گفت: در زمان حاضر ۵۳ کتابخانه در بخش شهری و روستای استان کردستان است و در اقصی نقاط این استان کتاب را در بین مردم توزیع و استفاده از آن را برای عمومی آزاد و در اختیار همگان قرار دادیم.

وی با اشاره به افتتاح کتابخانه مرکزی شهر سنندج با حضور وزیر و مقامات کشوری در کردستان، گفت: برخی از بخش‌های این کتابخانه برای نخستین بار در کشور دایر و جزو خدمات قرار داده شده است.

مخدومی گفت: برای افزایش سرانه کتاب و مطالعه اقدام به اجرای طرح و برنامه‌های کردیم که بهانه‌ای برای کتاب نخواندن نداشته باشند.

وی با بیان اینکه هر کجا نیاز به سرمایه‌گذاری بود اقدام به ایجاد کتابخانه کردیم، ادامه داد: در نظرسنجی‌های صورت گرفته از مردم کردستان مشخص شد که استقبال عموم از کتب ادبیات، رمان، داستان و روانشناسی افزایش یافته است و در نمایشگاه‌های کتاب که به شکل فصلی برگزار می‌شود، بیشترین خرید کتاب را داریم.

کد خبر 576023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.