بیت کوین درحال نوسان در محدوده ۳۰هزار دلار

بیت کوین با تلاش بسیار زیادی در حال گرفتن محدوده سی هزار دلار است، قدرت بالایی در روند مشاهده نمی‌شود، بنابراین احتمال یک ریزش دیگر در این رمز با انتشار یک خبر منفی پیرامون بازار رمز ارزها وجود خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۲۹ هزار و ۹۸۶ دلار

تغییرات: کاهش ۱.۹۰ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۳۹ دلار

تغییرات: رشد ۲.۱۸ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۰۲ دلار و ۳۶ سنت

تغییرات: کاهش ۱.۵۵ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۴۲۹ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۶۵ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۵۶۴ دلار

تغییرات: کاهش ۳.۱۳ درصدی

سولانا (SOL): ۵۴ دلار و ۴۲ سنت

تغییرات: کاهش ۳.۶۰ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۳۳ دلار و ۴۰ سنت

تغییرات: کاهش ۲.۹۱ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۷۲۰ دلار

تغییرات: رشد ۲.۵۴ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۸۹۰ دلار

تغییرات: کاهش ۱.۳۷ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۰ دلار و ۴۶ سنت

تغییرات: کاهش ۶.۵۲ درصدی

وضعیت تکنیکالی بیت کوین

بیت کوین درحال نوسان در محدوده ۳۰هزار دلار

حمایت: ۲۶ و ۲۰ هزار دلار.

مقاومت: ۳۰، ۳۵ و ۳۷ هزار دلار.

پیش بینی: بیت کوین با تلاش بسیار زیادی در حال گرفتن محدوده سی هزار دلار است، قدرت بالایی در روند مشاهده نمی‌شود، بنابراین احتمال یک ریزش دیگر در این رمز با انتشار یک خبر منفی پیرامون بازار رمز ارزها وجود خواهد داشت، تا زمانی که به صورت کامل بالای سطح سی هزار دلار تثبیت نشود نمی‌توان در خصوص ادامه روند صحبت کرد.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

بیت کوین درحال نوسان در محدوده ۳۰هزار دلار

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۲۷۹ میلیارد دلار

بیت کوین درحال نوسان در محدوده ۳۰هزار دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین: ۱۲ واحد. (بهبود چهار واحدی).

بیت کوین درحال نوسان در محدوده ۳۰هزار دلار

روند شاخص ترس و طمع

بیت کوین درحال نوسان در محدوده ۳۰هزار دلار

اخبار بازار رمزارزها

سرمایه‌گذاران از ترس تکرار سناریو UST از هفته گذشته تاکنون هفت میلیارد دلار تتر فروخته‌اند

طبق گزارش سی‌ان‌بی‌سی، عرضه استیبل کوین تتر از هفته گذشته تاکنون از ۸۳ میلیارد دلار به کمی کمتر از ۷۶ میلیارد دلار رسیده است. این اتفاق در نتیجه ترس سرمایه‌گذاران از تکرار سناریویی مشابه استیبل کوین UST رخ داده است، با این حال مدیر ارشد فناوری تتر اطمینان می‌دهد که این استیبل کوین به‌طور کامل پشتیبانی می‌شود. پائولو آردوینو در توییترش نوشت که پروژه آنها نقدینگی لازم برای بازخرید هر میزان از تتر را دارد و اتفاقی که برای UST رخ داد، برای تتر تکرار نمی‌شود. گفتنی است که در هفته گذشته و هنگامی‌که ترس ناشی از سقوط اکوسیستم ترا بر بازار ارزهای دیجیتال حاکم شده بود، بهای تتر برای مدت کوتاهی به زیر یک دلار سقوط کرد؛ در این زمان، سرمایه‌گذاران به شکل عجولانه هفت میلیارد دلار از این استیبل کوین را به‌صورت عجولانه فروختند.

نایب بوکله: نمایندگان ۴۴ کشور برای بحث در مورد بیت کوین به السالوادور می‌آیند

رئیس‌جمهور السالوادور اعلام کرده است که میزبان نمایندگانی از ۴۴ کشور مختلف خواهد بود تا درباره بیت کوین و مزایای آن، شمول پذیری مالی، اقتصاد دیجیتال و بانکداری برای افراد فاقد دسترسی صحبت کنند. طبق گفته نایب بوکله، نمایندگان ۳۲ بانک مرکزی و ۱۲ مقام مالی از ۴۴ کشور در السالوادور حضور پیدا می‌کنند. برجسته‌ترین حاضران در این نشست نمایندگان بانک‌های مرکزی ۲ اقتصاد بزرگ آفریقا، یعنی نیجریه و مصر هستند. گفتنی است نمایندگان برخی کشورهای کوچک آفریقایی، آمریکای لاتین و آسیایی حضور دارند.

گزارش بازوی تحقیقاتی کنگره آمریکا در مورد سقوط استیبل کوین UST منتشر شد

سرویس تحقیقاتی کنگره (CRS) که یک نهاد تحت حمایت کنگره ایالات متحده است، سندی منتشر کرده که حاوی نکاتی درباره استیبل کوین‌های الگوریتمی است و به عوامل کلیدی سقوط استیبل کوین پروژه ترا اشاره می‌کند. این گزارش، سقوط UST را به‌عنوان اتفاقی توصیف کرده که مسائل قانونی نیز با ریسک رخ دادن آن مرتبط است.

سرویس تحقیقاتی کنگره می‌گوید این وضعیت در شرایطی رخ‌داده که دارندگان نسبت به پشتوانه دلاری دارایی، دچار تردید شده‌اند و با عقب‌نشینی بخش قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاران، یک سقوط دومینو وار رخ‌داده که ثبات مالی اکوسیستم ارزهای دیجیتال و بخش مالی سنتی را تهدید می‌کند. این گزارش همچنین می‌گوید که صنعت استیبل کوین به اندازه کافی تنظیم نشده است و شکاف‌های زیادی در چارچوب نظارتی استیبل کوین‌ها وجود دارد.

کوین بیس به خاطر سقوط بازار سیاست‌های استخدامی خود را تغییر داد

در شرایطی که بازار ارزهای دیجیتال درگیر روندی نزولی شده، صرافی کوین بیس از تغییر برنامه خود برای استخدام کارمندان جدید خبر داده است. امیلی چوی، مدیر ارشد عملیاتی کوین بیس، گفت این صرافی از این پس جذب نفرات جدید را هر چه آهسته‌تر انجام می‌دهد. چوی افزود با توجه به وضعیت فعلی بازار «ما باید نیاز به نیروهای بیشتر و اهداف تجاری اصلی خود را دوباره ارزیابی کنیم». کوین بیس در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ حدود ۴۲۰ میلیون دلار ضرر کرده و ارزش سهام آن از ابتدای امسال تاکنون حدود ۷۵ درصد کاهش یافته است. گفتنی است تعداد کارکنان کوین بیس در سال قبل بیش از ۳٬۷۰۰ نفر بود و این صرافی تا قبل از سقوط بازار قصد داشت نیروهای خود را سه برابر کند.

اسپاتیفای ویژگی ایجاد گالری NFT در پروفایل هنرمندان را بررسی می‌کند

گزارش‌ها حاکی از آن است که پلتفرم پخش موسیقی اسپاتیفای گزینه گالری توکن‌های غیرمثلی در پروفایل هنرمندان را آزمایش می‌کند. در صورت موفقیت این آزمایش، قراردادن توکن‌های غیرمثلی در پروفایل هنرمندان، تجارب کاربری هنرمند و طرفداران را بهبود می‌بخشد. این آزمایش برای تعداد خاصی از کاربران اپلیکیشن اندروید این پلتفرم در آمریکا در حال اجراست. این کاربران می‌توانند پیش‌نمایش توکن‌های غیرمثلی را در پروفایل هنرمندان ببینند.

هشدار دولت آمریکا نسبت به هجوم کاربران کره شمالی به سمت مشاغل آنلاین حوزه ارز دیجیتال

وزارتخانه‌های دادگستری، کشور و خزانه‌داری آمریکا نسبت به هجوم کاربران کره شمالی به مشاغل فری‌لنسری حوزه فناوری و به خصوص حوزه ارزهای دیجیتال هشدار داده‌اند. این وزارتخانه‌ها از شرکت‌های خصوصی خواسته‌اند که از استخدام کارجویان کره شمالی خودداری کنند؛ چرا که کارکردن با این افراد خطرات زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به سرقت مالکیت فکری، داده و سرمایه‌هایی اشاره کرد که ممکن است از آنها برای نقض تحریم‌ها استفاده شود.

پیتر برنت: سقوط لونا از الگوی سروشانه قابل پیش‌بینی بود

پیتر برنت، تحلیلگر کهنه‌کار بازارهای مالی، اخیراً ادعا کرده سقوط لونا قابل‌پیش‌بینی بوده است. به‌عقیده او ریزش لونا با تشکیل الگوی سروشانه در نمودار این توکن آغاز شده است. این الگو زمانی شکل می‌گیرد که پس از یک سقف قیمتی (شانه)، یک سقف بلندتر (سر) بیاید و سپس یک سقف کوتاه‌تر (شانه دوم) تشکیل شود. در همین حال، قیمت توکن لونا که دو ماه پیش ارزش بازاری حدود ۴۲ میلیارد دلار داشت، هفته گذشته به نزدیکی صفر رسیده است.

صرافی بیت‌مکس پلتفرم معاملات آنی ارزهای دیجیتال خود را افتتاح کرد

صرافی بیت‌مکس اعلام کرد پلتفرم معاملات آنی ارزهای دیجیتال خود را راه‌اندازی کرده و کاربران می‌توانند ارزهایی همانند بیت کوین و اتریوم را در آن معامله کنند. این پلتفرم از چین‌لینک، یونی سواپ، پالیگان، اکسی اینفینیتی و ایپ کوین هم پشتیبانی می‌کند. خرید و فروش تمامی این ارزها در پلتفرم آنی بیت‌مکس فقط با تتر میسر است. مدیرعامل این صرافی گفته در آینده جفت ارزهای بیشتری به این پلتفرم اضافه خواهد شد. گفتنی است این صرافی تا پیش از این تنها از معاملات مشتقه (فیوچرز، مارجین و آپشن) ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کرد.

تحلیل‌گر بلومبرگ: اتریوم ممکن است ۸۰ درصد از ارزش فعلی خود را از دست بدهد

بر اساس مقاله اخیر بلومبرگ، جان راک، تحلیلگر مؤسسه تحقیقاتی ۲۲V عقیده دارد که اتریوم ممکن است با از دست دادن ۸۰ درصد از ارزش فعلی خود به قیمت ۴۲۰ دلار برسد. وی عنوان کرده است که اتریوم اکنون در محدوده قیمتی‌ای قرار دارد که ۳,۵۸۰ سقف و ۲,۰۰۰ دلار کف آن در نظر گرفته می‌شود. به‌گفته او اگر اتریوم به زیر ۲,۰۰۰ دلار برسد، دیگر در محدوده قیمتی ذکرشده باقی نمی‌ماند و تا محدوده حمایتی مهم ۴۲۰ دلار سقوط می‌کند.

پاکت نتورک با بلاک چین نیر وارد همکاری شد

پاکت نتورک (Pocket Network) از ادغام با بلاک چین نیر (NEAR) خبر داده است. این همکاری با هدف بهبود پهنای باند بلاک چین نیر و افزایش سرعت استقرار برنامه‌های وب ۳.۰ برای توسعه‌دهندگان صورت گرفته است. طبق اعلام پاکت نتورک، ادغام با شبکه نیر به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد اپلیکیشن خود را روی سایر بلاک چین‌های موردپشتیبانی از جمله اتریوم، سولانا، فیوز، اولنچ، هارمونی و پالیگان مستقر کنند.

مقامات سیاسی کره جنوبی خواستار توضیح دو کوان درباره سقوط شبکه تِرا شدند

مقامات سیاسی کره جنوبی، پس از سقوط ناگهانی استیبل کوین تِرا در هفته گذشته، خواستار برگزاری جلسه استماع پارلمانی درمورد این ارز دیجیتال شده‌اند. یکی از نمایندگان مجلس کره امروز در جلسه‌ای رسمی گفت: «باید مقامات برخی از صرافی‌ها که با این اتفاق در ارتباط بوده‌اند و همچنین دو کوان، مدیرعامل تِرا، را به مجلس بیاوریم تا درمورد علت این واقعه و اقدامات لازم برای حمایت از سرمایه‌گذاران توضیح دهند». وی همچنین خواسته است تا صرافی‌ها جزئیات مربوط به فعالیت‌های خود را در جریان سقوط اخیر تِرا گزارش کنند. بسیاری از صرافی‌ها هم‌زمان با سقوط «UST» معاملات این استیبل کوین را در ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) متوقف کردند، اما صرافی آپ‌بیت ۳ روز دیگر به معاملات خود ادامه داد و به‌گفته نماینده مجلس کره در این مدت حدود ۷.۸ میلیون دلار از محل کارمزد معاملات درآمد داشته است.

بنیان‌گذار دوج کوین: ۹۵ درصد ارزهای دیجیتال کلاهبرداری هستند

بیلی مارکوس، یکی از بنیان‌گذاران دوج کوین، ادعا کرده است که ۹۵ درصد از ارزهای دیجیتال موجود کلاهبرداری و بی‌فایده‌اند. برخی از کاربران نیز مارکوس را به نداشتن آگاهی کامل از فعالیت‌هایش متهم کرده‌اند و گفته‌اند که او یک ارز دیجیتال بی‌هدفی را راه‌اندازی کرده که در کلاهبرداری‌های بی‌شماری تأثیرگذار بوده است. سال گذشته توسعه‌دهندگان دوج کوین فعالیت چندانی نداشتند و بسیاری آن را کلاهبرداری می‌دانستند، اما این ارز دیجیتال توانست برخی از طرفداران خود را به میلیونرهایی جدید تبدیل کند. مارکوس هم در دفاع از خود گفته دوج کوین به‌عنوان یک شوخی ساخته شده است و شخصاً کیفیت را به کمیت ترجیح می‌دهد.

ایلان ماسک: تا مشخص‌شدن تعداد کاربران فِیک، خرید توئیتر پیشرفتی نخواهد داشت

ایلان ماسک گفته است که قرارداد برنامه‌ریزی‌شده او برای خرید توئیتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار تا زمانی که این شرکت نتواند اطلاعات بیشتری درمورد تعداد حساب‌های جعلی این پلتفرم ارائه دهد، پیش نمی‌رود. او گفته است ۲۰ درصد حساب‌های کاربری موجود در توئیتر فِیک هستند و این رقم می‌تواند بیشتر هم باشد. این در حالی است که پاراگ آگراوال (Parag Agrawal)، مدیرعامل فعلی توئیتر، روز گذشته در صفحه شخصی خود گفته بود که در یک سال گذشته کمتر از ۵ درصد حساب‌های کاربری موجود در توئیتر فِیک بوده‌اند.

دادگستری آمریکا از شخصی به خاطر انتقال ۱۰ میلیون دلار بیت کوین به یک کشور تحریم‌شده شکایت می‌کند

فرد ناشناسی ظاهراً بیش از ۱۰ میلیون دلار بیت کوین را از یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در آمریکا به کشوری ارسال کرده است که در فهرست کشورهای تحریم‌شده آمریکا قرار داشته و اکنون وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد از او شکایت کند. گفتنی است که تحریم‌های آمریکا در حال حاضر شامل روسیه، کوبا، کره شمالی، سوریه و ایران می‌شود. در این پرونده آمده است که این فرد قانون اختیارات اقتصادی بین‌المللی آمریکا را نقض کرده و قصد داشته از مقامات این کشور کلاهبرداری کند. ظاهراً این فرد ناشناس با افتخار اعلام کرده که با استفاده از بیت کوین توانسته تحریم‌های آمریکا را دور بزند و از کاری کی انجام داده آگاه بوده است.

نقشه بازار

بیت کوین درحال نوسان در محدوده ۳۰هزار دلار

کد خبر 576011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.