حمایت پایتخت لتونی از موزه‌های خصوصی

اداره آموزش، فرهنگ و ورزش شورای شهر ریگا امروز اعلام کرد که برای اولین بار در تاریخ خود، قصد دارد از موسسات موزه خصوصی حمایت مالی کند. این بخشی از برنامه تامین مالی شهر است که مقامات به منظور ترویج کارآفرینی فرهنگی در پی همه‌گیری ویروس کرونا ترتیب داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری پایتخت لتونی به‌تازگی حمایت خود از موزه‌داران خصوصی را اعلام کرده است. هدف از این اقدام، تشویق مجموعه‌داران و کارآفرینان خصوصی به ایجاد موزه و در دسترس قرار گرفتن چنین موسساتی در ریگا است. اعتبار برای پروژه‌ها تا پایان سال در دسترس خواهد بود.

نمایندگان کمیسیون این برنامه، تاکنون درخواست‌های هشت متقاضی را ارزیابی کرده است و تصمیم به اعطای کمک مالی به موزه‌های باریکاد ۱۹۹۱، اشغال لتونی، زیدونیس، هنر نائیف لتونی، یادبود ژان لیپکه، خودروهای رترو، یهودیان در لتونی و مرکز تحقیقات لتونیایی‌ها در جهان کرده است.

حمایت پایتخت لتونی از موزه‌های خصوصی

ایوه راتینیکا، رئیس کمیته آموزش، فرهنگ و ورزش شورای شهر ریگا در این رابطه توضیح داد: "تامین مالی مشترک برای حمایت از موزه‌های خصوصی معتبر، ظرفیت این مؤسسات را در دوران پس از همه‌گیری افزایش می‌دهد و توسعه برنامه‌های آموزشی جدید را در ریگا تسهیل می‌کند.این اقدام، روشی برای تشویق موزه‌های خصوصی در جهت رشد و بهبودی مطابق با استراتژی توسعه پایدار ریگا تا سال ۲۰۳۰ است."

موزه‌های خصوصی، مانند موزه‌های عمومی، آهنرباهای مهمی برای گردشگری و نشاط فرهنگی یک شهر هستند؛ اگرچه آنها کارکنان واجد شرایط لازم را معمولاً در اختیار ندارند و نمی‌توان از آنها به عنوان نقاط مرجع تحقیقاتی استفاده کرد، اما به در دسترس قرار دادن مجموعه‌های ارزشمند برای مشاهده عموم کمک می‌کنند.

کد خبر 576009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.