نورن‌های مسئول رفتار اجتماعی شناسایی شدند

دانشمندها، نورون‌های مسئول رفتار اجتماعی را کشف کردند.

به گزارش ایمنا، گروهی از دانشمندان پس از انجام آزمایش‌ها و تحقیقاتی روی موش‌ها توانستند ماهیت نورون‌هایی را در مغز که بر تعاملات رقابتی بین افراد تأثیر می‌گذارند و نقش مهمی در شکل‌گیری رفتار اجتماعی گروه‌ها دارند، تعیین کنند.

محققان بیمارستان عمومی ماساچوست اعلام کردند که این یافته‌ها نه تنها برای دانشمندان علاقه‌مند به تعاملات انسانی بلکه برای کسانی که شرایط عصبی شناختی مانند اختلال طیف اوتیسم و اسکیزوفرنی را که با تغییر رفتار اجتماعی مشخص می‌شوند مورد مطالعه قرار می‌دهند.

«ویلیام لی» محقق ارشد این مطالعه گفت: فرآیندهایی در مغز که رفتار پویای پیچیده گروه‌های اجتماعی را هدایت می‌کنند هنوز به خوبی درک نشده‌اند، تا حدی به این دلیل که بیشتر تحقیقات علوم اعصاب تا به امروز بر روی رفتارهای افرادی متمرکز شده‌اند که با رفتارهای خود در تعامل هستند.

وی ادامه داد: توانستیم رفتار گروهی را با توسعه مدلی بررسی کنیم که در آن گروه‌های بزرگی از موش‌ها به‌صورت بی‌سیم از طریق هزاران تعامل گروهی رقابتی منحصربه‌فرد ردیابی می‌شوند.

«زیو ام.ویلیامز» انکولوژیست جراحی مغز و اعصاب و یکی از اعضای تیم تحقیقاتی نیز تصریح کرد: این نورون‌ها با هم می‌توانند موفقیت آینده حیوان را قبل از شروع رقابت پیش‌بینی کنند؛ به این معنی که احتمالاً این نورن‌ها هستند که رفتار رقابتی حیوانات را بر اساس تعامل با آن‌ها هدایت می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 576008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.