ریاست حداکثر ۳دوره‌ای در فدراسیون‌ها؛ معضلی جدی برای ورزش کشور

با توجه به اینکه در اساسنامه جدید فدراسیون‌ها آمده که روسای فدراسیون‌ها بیشتر از سه دوره نمی‌توانند این سمت را برعهده داشته باشند، ورزش کشور با مشکل ثبات‌نداشتنِ مدیریت روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اساسنامه جدید فدراسیون‌ها، چالش جدیدی درخصوص تعداد دوره‌هایی که یک فرد می‌تواند رئیس فدراسیون شود، ایجاد کرده است. وزارت ورزش این استنباط را داشت که سوابق ریاست افراد در فدراسیون‌ها قبل از ابلاغ اساسنامه جدید محاسبه نخواهد شد؛ اما با استعلامی که از سازمان بازرسی گرفته شد، این سازمان اعلام کرد که این سوابق محاسبه می‌شود.

در ادامه وزارت ورزش، استعلامی را هم از معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری انجام داد؛ نظر ابتدایی این معاونت این بود که تا زمان پاسخ رسمی به استعلام وزارت ورزش، سوابق ریاست افراد قبل از ابلاغ اساسنامه که تیر سال گذشته بود محاسبه نشود.

به تازگی خبرهایی مبنی بر اینکه سوابق ریاست افراد در فدراسیون‌ها که پیش از تیر ۱۴۰۰ بوده هم در احتساب ۳ دوره یاد شده لحاظ می‌شود. با این اوصاف افرادی که پیش از این در سه دوره رئیس فدراسیون بوده‌اند، دیگر نمی‌توانند رئیس فدراسیون شوند. البته ریاست فدراسیون برای چهارمین دوره هم به یک شرط امکان‌پذیر است و آن هم داشتن سمت‌هایی همچون ریاست، نایب رئیسی و دبیرکلی کنفدراسیون آسیا و ریاست، دبیر کلی و عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون جهانی است.

محمد پولادگر، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش، دو روز پیش این مسئله را تأیید و گفت: بحث حضور سه دوره‌ای رؤسای فدراسیون‌ها از بخش حقوقی ریاست‌جمهوری استعلام شد و ابلاغ شده و اعلام کردند عطف به ماسَبق هم می‌شود؛ اما به دنبال حل آن هستیم.

وی درباره مسئله بازنشستگی رؤسای فدراسیون‌ها گفت: در حوزه قانون بازنشستگی هم شاهد اتفاق تلخی در ورزش بودیم که در جهان بی‌بدیل است. میانگین سنی رؤسای فدراسیون‌های بین‌المللی بالای ۷۰ سال است و در ورزش دنیا بازنشستگی وجود ندارد. در ورزش همان‌طورکه کسوت اهمیت دارد، در حوزه مدیریت آن نیز این‌گونه است؛ کسانی که سال‌ها کسب تجربه کردند و تازه لیاقت نشستن بر کرسی مدیریت را پیدا می‌کنند، ولی ما با این قانون بازنشستگی شرایط را تغییر دادیم.

به گزارش ایمنا، به نظر می‌رسد وزارت ورزش به درستی متوجه این مشکلات چالش‌برانگیز که عدم ثبات مدیریت در ورزش کشور را به دنبال خواهد داشت، شده است؛ باید دید چه راهکاری در این خصوص پیدا خواهد کرد.

کد خبر 575989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.