توجه به رفع معضلات شهری در تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از موضوعات مورد درخواست شهروندان محله علی‌آباد جنوبی منطقه ۱۶ احداث کلانتری است، در این زمینه لازم است مجموعه ستاد فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ اعلام کند به چه تجهیزاتی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز -بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه- با حضور در جمع شهروندان محله علی‌آباد جنوبی منطقه ۱۶، اظهار کرد: توسعه و آبادانی محله‌های جنوب پایتخت دغدغه مدیریت شهری است. شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم این آمادگی را دارد هر جایی که نیاز به حمایت از اجرای طرح‌های توسعه محله‌ای در جنوب تهران باشد، تمام قد حمایت خود را اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: در بازدیدی که از سطح محله داشتیم موضوعات و معضلات مختلفی مطرح شد که یکی از مهم‌ترین این موضوعات بحث زیرزمینی کردن دکل‌های فشار قوی برق است، هزینه برآورد شده برای این امر در چهار سال گذشته بالغ بر یک هزار میلیارد تومان بود که شاید با افزایش نرخ‌های امروز به بیش از دو هزار میلیارد تومان هم رسیده باشد، اما این را در نظر بگیرید پروژه‌هایی از این دست فراملی است و شهرداری یکی از سازمان‌های دخیل است، به طوری که در این پروژه خاص وزارت نیرو متولی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: با پیگیری شهردار تهران در هیئت دولت تفاهم‌نامه‌ای با وزارت نیرو منعقد شده است که این مهم و نیز تأمین روشنایی فضاهای بی‌دفاع شهری، پارک‌ها و بوستان‌های منطقه ۱۶ نیز در آن وجود دارد تا به رفع مشکلات کمک شود.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های محله مقیاس، گفت: برخی پروژه‌ها مانند احداث نت بانک شهر را پیگیری خواهیم کرد که در سریع‌ترین زمان ممکن اجرا شود و این قول را به شهروندان می‌دهیم که در مورد اتصال خیابان شهید باستانی‌پور به خیابان شهید رجایی نیز باید طرحی به شورای اسلامی شهر ارائه شود و به محض ارائه طرح به شورای اسلامی شهر با جدیت این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

صادقی تصریح کرد: در بودجه سنواتی ۱۰ پروژه جدید برای منطقه ۱۶ دیده شده که از جمله آن می‌توان به اصلاح هندسی خیابان سرلک، ساماندهی فضاهای بی‌دفاع شهری و تأمین روشنایی، آماده‌سازی برخی زمین‌های شهرداری اشاره کرد که امیدواریم خدمات‌رسانی مناسبی به شهروندان از سوی مدیریت شهری ارائه شود.

وی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف پلاک‌های ثبتی ری دانه و ناایمن، گفت: امروز املاک ریزدانه که معمولاً نیز ناایمن است و برخی نیز توسط شهرداری تملک شده بود مورد بازدید قرار گرفت، اگر چه تعدادی از این پلاک‌های ثبتی نیز باقی مانده است و از شهردار این قول را گرفتیم که هر مالکی تمایل به فروش دارد، شهرداری حاضر است تملک کند، اما شهروندان باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند که این پلاک‌های ثبتی وضعیت مناسبی از نظر ایمنی ندارد و امیدواریم با در نظر گرفتن انتفاع مالکان این موضوع به نحوی رفع شود تا ایمنی ساکنان محل نیز به مخاطره نیافتد، در این زمینه شهرداری باید طرحی برای تجمیع پلاک‌های ریزدانه ارائه دهد تا انتفاع مالکان نیز تأمین شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: یکی از موارد و موضوعات مورد درخواست شهروندان محله علی‌آباد بحث احداث کلانتری بود، در این زمینه لازم است مجموعه ستاد فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ اعلام کند چه فضایی را می‌خواهند و این آمادگی وجود دارد که فضا در اختیار قرار گیرد و تجهیز پل‌های عابر پیاده در این محله نیز از موضوعات مورد درخواست شهروندان بوده که این موضوع را نیز پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر 575987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.