برگزاری ششمین دوره انتخابات هیئت‌های مذهبی در استان اصفهان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برگزاری ششمین دوره از انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی در ۲۸ شهرستان استان اصفهان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فوقی با بیان اینکه شورای هیئت‌های مذهبی از جمله تشکل‌های میانی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است، اظهار کرد: این شورا با هدف ایفای نقش واسط میان نهادهای حاکمیتی، دولتی، حوزوی و دانشگاهی با عموم مردم جامعه ایجاد شده است و انتخابات آن هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان بیش از پنج هزار هیئت مذهبی فعالیت دارند، گفت: مدیران هیئت‌های مذهبی یا نماینده تام‌الاختیار آنها با در دست داشتن مجوز هیئت در ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ جمعه _سی‌ام اردیبهشت‌ماه_ حاضر خواهند شد و از بین داوطلبان نماینده‌های اصلح و توانمند را انتخاب خواهند کرد.

وی افزود: سازماندهی و راهبری، افزایش انسجام اجتماعی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی، ارتقای منزلت اجتماعی و دانش نظری، آسیب‌شناسی شئون فرهنگی و بصیرت‌افزایی و تعمیق مبانی انقلاب اسلامی در جامعه هیئت‌های مذهبی از دیگر مأموریت‌های شورای هیئت‌های مذهبی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه شورای هیئت‌های مذهبی تشکل مذهبی، دینی، غیرحزبی و غیرجناحی است، افزود: اعضای این شورا براساس فرآیند خاص انتخابات از بین مدیران هیئت‌های مذهبی در سه رده شهرستانی، استانی و کشوری انتخاب خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فوقی با بیان اینکه تعداد نفرات اصلی در شوراهای هیئت‌های مذهبی در شهرستان‌ها، نسبت به جمعیت و تعداد هیئت‌های آنها متفاوت است، تصریح کرد: شوراهای منتخب در هر شهرستان از بین خود، رئیس، نایب رئیس و دبیر را به عنوان هیئت رئیسه انتخاب می‌کنند.

وی افزود: رؤسای شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان‌ها، شورای هیئت‌های مذهبی استان و همچنین رؤسای شورای هیئت‌های مذهبی استان‌ها، شورای هیئت‌های مذهبی کشور را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰ نفر از پرسنل و کارکنان شاغل در ادارات تبلیغات اسلامی استان اصفهان روز جمعه تحت عنوان هیئت اجرایی و نظارت این انتخابات را برگزار خواهند کرد، افزود: بیش از پنج هزار تعرفه چاپ شده است و ۴۱۰ نفر به عنوان نامزد در این انتخابات شرکت کرده‌اند که ۱۷۵ نفر از آنها به عنوان اعضای اصلی انتخاب خواهند شد و تحت عنوان شورای هیئت‌های مذهبی در ۳۱ نقطه از استان فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: از جمله شرایط داوطلبی در این دوره از انتخابات داشتن مدرک تحصیلی لیسانس در مرکز استان و دیپلم در سایر شهرستان‌ها، عضویت در هیئت امنای هیئت‌های مذهبی با سه سال سابقه فعالیت، حداقل سن ۲۵ و حداکثر ۶۵ سال است.

فوقی اضافه کرد: وجه تمایز این دوره از انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی، تشکیل شورای عالی هیئت‌های مذهبی در استان‌ها است که وظیفه نظارت بر فعالیت‌های شورای هیئت‌های مذهبی در سطح استان و رفع اختلافات را به عهده دارد.

وی در پایان گفت: نیروی انتظامی و وزارت کشور از جمله دستگاه‌هایی هستند که سازمان تبلیغات اسلامی را در امر برگزاری انتخابات یاری می‌کنند و وظیفه نظارتی را بر عهده دارند.

کد خبر 575924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.