راه‌های گسترش تجارت انرژی الکتریکی بین ایران و ترکمنستان بررسی شد

معاون آب و آبفای وزیر نیرو در دیدار با معاونان وزرای انرژی، کشاورزی و منابع آبی ترکمنستان در عشق‌آباد (پایتخت این کشور)، ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌های دو کشور، راه‌های امکان گسترش تجارت انرژی الکتریکی را بررسی کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت نیرو، هیئت عالی‌رتبه وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی معاون آب و آبفای وزیر نیرو برای مذاکره درباره همکاری‌های ایران و ترکمنستان در بخش آب و برق، همچنین بررسی چگونگی توسعه زمینه‌های همکاری صنعت آب و برق، دیروز وارد عشق‌آباد شد.

این هیئت به سرپرستی «محمد جوانبخت» دیدار دوستانه و سازنده‌ای با معاون وزیر انرژی جمهوری ترکمنستان «صفروف» برگزار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن ابراز علاقه به گسترش بیش‌ازپیش روابط دو کشور در بخش برق، مهم‌ترین موانع موجود در این زمینه را بررسی و درباره راه‌های رفع موانع مذکور به توافق‌های خوبی دست یافتند.

طرفین در ادامه راه‌های گسترش تجارت انرژی الکتریکی را بررسی و تصمیم لازم را اتخاذ کردند.

همچنین درباره گسترش همکاری بخش‌های فنی و مهندسی دو کشور در حوزه برق نیز توافق خوبی به عمل آمد و مقرر شد هیئت تخصصی وزارت انرژی ترکمنستان به‌زودی از توانمندی‌های صنعت برق ایران بازدید کرده و زمینه همکاری دو کشور بیش از پیش فراهم شود.

در دیدار دوم هیئت عالی رتبه ایرانی با «بایجانف» معاون وزارت کشاورزی و منابع آبی ترکمنستان زمینه‌های توسعه همکاری را بررسی کردند.

طرفین بر اراده خود مبنی بر همکاری مؤثر و دوستانه آب‌های مشترک دو کشور تاکید کردند.

در ادامه طرفین با تشکیل کمیته عالی مشترک با حضور مدیران ارشد و متخصصان دو کشور، مسائل و مشکلات فی مابین را به صورت کارشناسی بررسی کردند و راه‌حل‌های طرفین مورد توافق قرار گرفت.

کد خبر 575901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.