بررسی پروژه‌های پژوهشی حوزه حمل‌ونقل/ اغلب پروژه‌ها معطوف به رفع مشکلات شهری است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: بیشتر پروژه‌های پژوهشی این معاونت معطوف به مسئله محوری و رفع مشکلات است، تا به نوعی هزینه‌های اداره شهر کاهش یابد و یا نوع خدمت به شهروندان با کیفیت‌تر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابراهیمی امروز_ سه‌شنبه، بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه_ در دوازدهمین جلسه شورای پژوهش در معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه نخستین شورای پژوهشی در سال ۱۴۰۱ است که با موضوع بررسی پروژه‌های پژوهشی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان برای سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

وی ادامه داد: پیشنهادات پژوهشی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان برای سال ۱۴۰۱ به همراه RFP(فرم ارائه پیشنهاد پروژه) در این جلسه مطرح شد و در خصوص آنها با حضور اعضای شورای پژوهشی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: در این راستا ابعاد پروژه‌های پژوهشی از منظرهای مختلف چون میزان ضرورت انجام پروژه، برآوردهای پروژه، خروجی‌ها و کاربردهایی که دارد، بررسی می‌شود و به نوعی پالایش پروژه‌های پژوهشی در این جلسه صورت می‌گیرد.

ابراهیمی تاکید کرد: برخی پروژه‌های پژوهشی مورد تصویب و برخی دیگر برای بازنگری مجدد در ابعاد آن پروژه به جلسه بعدی شورای پژوهشی سپرده شد، تا درنهایت برای عملیاتی کردن پروژه و مرحله انتخاب مشاوره و اخذ مجوز اجرا از سوی شورای اسلامی شهر اصفهان چکش کاری لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این شورا و بررسی پروژه‌های پژوهشی سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری به صورت دقیق و با همفکر ی متخصصان، اجرای پروژه‌های کاملاً کاربردی و مبتنی بر نیازهای شهری است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان در توضیح سیاستگذاری این معاونت در تصویب پروژه‌های پژوهشی برای سال ۱۴۰۱ گفت: رویکرد ما در این حوزه، کاربردی بودن پژوهش است، ضمن اینکه نیم نگاهی نیز به پژوهش‌های راهبردی، پروژه‌های آینده پژوهانه و آینده‌نگری برای شهر داریم.

وی با تاکید براینکه نمی‌توان از پروژه‌های آینده‌نگرانه غفلت ورزید، گفت: البته غالب پروژه‌های پژوهشی ما معطوف به مسئله محوری و رفع مشکلات است، تا به نوعی هزینه‌های اداره شهر کاهش یابد و یا نوع خدمت به شهروندان با کیفیت تر شود، یعنی ما دنبال پژوهش برای پژوهش نیستیم بلکه ما پژوهش را برای رفع حل مسئله در حوزه اجرا نیاز داریم.

کد خبر 575853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.