گوسفندان و الاغ‌ها در خدمت پایداری شهر پرتغالی!

شهرداری "میراندا دودوئورو" در پرتغال برای حفظ پایداری پوشش سبز منطقه، از گوسفندان استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر میراندا دودوئوروی پرتغال، این هفته میزبان یک آزمایش خدمات عمومی جدید و البته عجیب بود؛ "استفاده از یک گله نژاد محلی گوسفند برای تمیز کردن پوشش گیاهی بیش از حد فضای سبز منطقه."

مقامات این شهر حتی در نظر دارند که از الاغ‌ها و بزها نیز در گسترش این طرح کمک بگیرند. استفاده از حیوانات چرنده، به عنوان راهی برای نگهداری طبیعی و ارزان مناطق سبز شهری طی سال‌های اخیر در سراسر اروپا محبوبیت پیدا کرده است.

گوسفندان و الاغ‌ها در خدمت پایداری شهر پرتغالی!

هلنا باریل، شهردار میراندا دودوئورو، اعلام کرده است که برای حفظ پایداری منطقه و با توجه به کمبود نیروی کار، از حیوانات برای سازماندهی پوشش گیاهی استفاده خواهد کرد. به گفته شهردار، به غیر از نژاد گوسفند محلی چورا، سایر گونه‌ها مانند الاغ یا بز میراندی می‌توانند بخشی از این طرح باشند.

هلنا باریل درباره استفاده از حیوانات گفت: "در دامنه‌ها، ما از گوسفند استفاده می‌کنیم، زیرا در اینجا درختان زیتون وجود دارد و بزها برای این کار مناسب نیستند؛ چراکه آنها حیواناتی هستند که عملاً همه انواع پوشش گیاهی را می‌خورند. ما فضاهای سبزی داریم که باید از وجود پوشش گیاهی اضافی، پاکسازی شود و هر روز هم با کمبود نیروی انسانی برای انجام این کار مواجه هستیم. ایده استفاده از حیوانات فعلاً برای نژادهای بومی گوسفند در نظر گرفته شده است."

میراندا دودوئورو یک شهر تاریخی جذاب است که در بخش کوهستانی شمال شرق پرتغال و در مرز اسپانیا قرار دارد. این منطقه همچنین یکی از کم‌تراکم‌ترین مناطق این کشور است که همواره به سنت‌های دریانوردی خود افتخار می‌کند. واقعیت این است که جوانان این منطقه به اندازه نسل‌های قدیمی‌تر علاقه‌ای به کار روی زمین ندارند، بنابراین مسئولان به منابع موجود بسنده کرده‌اند. کارشناسان معتقد هستند که استفاده از این حیوانات در تمیز کردن مناطق سبز امکان کنترل پایدار پوشش گیاهی را فراهم می‌کند.

برای افزایش ایمنی حیوانات، در فضایی حدود یک هکتار حصارکشی شده است تا آن‌ها نتوانند به جاده عمومی وارد شوند. آب و سایر علوفه‌های مناسب نیز برای تغذیه این نشخوارکنندگان قرار داده شده است.

گوسفندان و الاغ‌ها در خدمت پایداری شهر پرتغالی!

کد خبر 575820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.