۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
از «هشت‌بهشت» تا «آتشگاه» با BRT

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان از ایجاد یک خط تندروی (BRT) شرقی-غربی حدفاصل خیابان هشت‌بهشت شرقی تا انتهای خیابان آتشگاه خبر داد و گفت: این خط آماده بهره‌برداری است.

محمد پورمیدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به وضعیتی که بر شهرهای کشور حاکم است، اولویت اول برای کاهش تراکم ترافیک توسعه حمل‌ونقل همگانی است و در ذیل آن توسعه مترو در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته خط یک قطار شهری اصفهان به بهره‌برداری رسید و اکنون با سرفاصله زمانی حدود ۱۱ دقیقه به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند و در نظر داریم با افزایش این ناوگان در راستای کاهش سرفاصله زمانی و افزایش ظرفیت این سیستم حمل‌ونقل همگانی گام برداریم.

مدی کل مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه توسعه خط یک مترو تا شهر بهارستان با احداث ایستگاه‌های مختلف حدفاصل اصفهان تا بهارستان و درون این شهر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی شهروندان برای تردد در شهر با کارگاه‌هایی که برای احداث خط دو مترو ایجاد شده است، مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه خط دو مترو اصفهان از شمال شرق اصفهان آغاز شده است و با گذر از هسته مرکزی شهر به سمت غرب حرکت می‌کند، تصریح کرد: احداث این خط از لحاظ بودجه‌ای در اولویت است و برای سال ۱۴۰۱ بودجه لازم جهت ادامه احداث آن توسط مدیریت شهری در نظر گرفته شده است.

پورمیدانی با بیان اینکه در اولویت بعدی، توسعه خطوط تندرو اتوبوسرانی قرار دارد که از جمله مزایای آن می‌توان به سرعت بالای ایجاد آن در مقایسه با احداث خطوط مترو اشاره کرد، افزود: در حال حاضر سه خط تندرو در اصفهان وجود دارد که عملیات عمرانی تکمیل خط سه در محدوده خیابان‌های ولی‌عصر (عج)، عبدالرزاق و مسجدسید رو به اتمام است و تنها مباحث ایمن‌سازی مسیر آن باقی‌مانده است.

وی با بیان اینکه یک خط تندروی شرقی-غربی حدفاصل خیابان هشت‌بهشت شرقی تا انتهای خیابان آتشگاه آماده بهره‌برداری است، تصریح کرد: یک «خط پرش» نیز از خیابان دو طبقه امام خمینی (ره) می‌گذرد که در حال بهره‌برداری است و در محل تقاطع‌ها از فضای زیر پل این خیابان استفاده می‌کند.

کد خبر 575794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.