بلندترین ساختمان اداری وین میزبان "همه با هم"

آسمان‌خراش رینگتورم وین از سال ۲۰۰۶ به عنوان یک بوم غول‌پیکر شهری مورد استفاده قرار گرفته است. پس از یک وقفه دوساله به دلیل بیماری کووید -۱۹، اثر هنرمند مجارستانی به نام "همه با هم" بر آن نقش خواهد بست.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برج رینگتورم وین میزبان یک اثر هنری چهار هزار متر مربعی تحت عنوان "همه با هم" است. رینگتورم اولین ساختمان اداری وین است که در دهه ۱۹۵۰ ساخته شد و در آن زمان پس از کلیسای جامع سنت استفان، دومین ساختمان بلند شهر محسوب می‌شد.

در سال ۲۰۰۶، نمای نسبتاً قدیمی این برج به عنوان یک بوم بزرگ شهری مورد استفاده قرار گرفت و از آن زمان هر سال توسط یک اثر هنری جدید و عظیم پوشانده می‌شود. آخرین باری که نمای بیرونی خاکستری برج میزبان نقاشی بود، سال ۲۰۱۹ بود؛ چراکه در طول همه‌گیری کرونا تمام اجراهای هنری بر برج متوقف شد.

بلندترین ساختمان اداری وین میزبان "همه با هم"

این برج نماد بازسازی اتریش پس از جنگ دوم و به عنوان نمونه‌ای قدرتمند و قابل مشاهده از آینده است.

هر تابستان، برج رینگتورم با ۳۰ پنل چاپ‌شده تزئین می‌شود که مساحتی معادل چهار هزار متر مربع را پوشش می‌دهد. فهرست چشمگیر هنرمندان شامل سازندگان سرشناس اتریشی مانند آرنولف راینر و گوتفرید هلنواین و همچنین افراد برجسته صربستانی، کروات و بلغارها است.

امسال، این اثر هنری توسط دورا ماورر، هنرمند تجسمی مجارستانی خلق شد. قطعه "همه با هم" او قرار است طبیعت چندوجهی و رنگارنگ اروپای مرکزی را نشان دهد و همچنین نمادی از گفت‌وگوی فرامرزی باشد.

بلندترین ساختمان اداری وین میزبان "همه با هم"

کد خبر 575781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.