ابتکار لوکزامبورگ برای ترویج دوچرخه‌سواری

لوکزامبورگ یکی از وابسته‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا به خودرو است و به همین علت دولت در تلاش است تا عادات رفت‌وآمد مردم را تغییر دهد. مسئولان با اجرای کمپین "با دوچرخه به محل کار یا مدرسه" سعی در ترویج این ورزش دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزارت حمل‌ونقل در لوکزامبورگ از راه‌اندازی کمپین دوچرخه‌سواری جدید موسوم به "با دوچرخه به محل کار یا مدرسه" خبر داد. این کمپین امیدوار است که تعداد بیشتری از لوکزامبورگی‌ها را متقاعد کند که خودروهای خود را به نفع وسایل حمل‌ونقل پایدار کنار بگذارند.

این وزارتخانه از شهروندان خواسته است تا با یک گروه کوچک از دوستان خود هر روز به مدت دو هفته با دوچرخه به محل کار یا مدرسه بروند. اگر افراد موفق به انجام این کار شوند، واجد شرایط دریافت جایزه تا سقف دو هزار یورو در قالب کوپن خواهند بود. با این حال، مسئولان کمپین امیدوار هستند که شروعی برای گروه‌های کوچک دوستان دوچرخه‌سوار باشند که به سنت جدید ادامه دهند.

ابتکار دوچرخه‌سواری لوکزامبورگ از پانزدهم می آغاز شده است و تا سی‌ویکم ژوئیه ادامه خواهد داشت و افراد می‌توانند تا پانزدهم جولای برای آن ثبت‌نام کنند. شرکت‌کنندگان بر اساس میزان مسافتی که توانایی طی کردن آن را دارند، شانس برنده شدن جوایز را خواهند داشت.

جدا از فواید طبیعی دوچرخه‌سواری، مانند افزایش سلامتی، کاهش استرس و کاهش انتشار کربن، مقامات می‌خواهند جنبه اجتماعی این ورزش را نیز ترویج دهند و به همین دلیل از افراد خواسته می‌شود در گروه‌های بین دو تا چهار نفری ثبت‌نام کنند.

ابتکار لوکزامبورگ برای ترویج دوچرخه‌سواری

طی یک دوره دو هفته‌ای، کیلومترهای پیموده شده گروه‌ها محاسبه می‌شود و این امر آن‌ها را واجد شرایط دریافت جایزه می‌کند. جایزه اول یک کوپن به ارزش دو هزار یورو است، در حالی که جوایز دوم تا دوازدهم کوپن‌هایی به ارزش هزار یورو است.

لوکزامبورگ یکی از کشورهای اتحادیه اروپا با وابستگی بالا به خودرو است و بالاترین نرخ مالکیت اتومبیل را در این منطقه دارد. طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۹، نرخ مالکیت خودرو ۶۸۱ مورد در هر هزار نفر گزارش شد. مقامات تلاش کرده‌اند تمرکز جمعیت را به سمت روش‌های حمل‌ونقل جایگزین سوق دهند. این امر به ویژه در حال حاضر اجرا می‌شود زیرا بیشتر شهرهای اروپایی با تمام وجود از دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل عمومی به عنوان روش‌های ترجیحی در مناطق شهری استقبال می‌کنند.

لوکزامبورگ در تلاش است تا این مسیر را ادامه دهد اما هنوز راه زیادی در پیش دارد. ابتکارات مسئولان این شهر شامل مناطق کم‌سرعت است که در آن دوچرخه‌سواران بر اتومبیل‌ها اولویت دارند. آن‌ها حتی حمل‌و نقل عمومی رایگان را برای شهروندان تا شهرهای نزدیک فرانسه به راه انداخته‌اند.

بزرگترین مانع، تغییر عادات مردم گزارش شده است و به همین دلیل ابتکار جدید بر ایجاد جوامع کوچک دوچرخه‌سواری متمرکز شده است. ایده این است که پس از پایان ابتکار، خود جوامع بتوانند دوچرخه‌سواری را تقویت کنند.

ابتکار لوکزامبورگ برای ترویج دوچرخه‌سواری

کد خبر 575756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.