لزوم توجه به تشکل‌های دانش‌آموزی برای نیازسنجی مناطق کمتربرخوردار

وزیر آموزش‌وپرورش تشکیل گروه جهادی برای پر کردن کمبودهای موجود در نظام آموزش و پرورش را خواستار شد و گفت: باید فضای جهادی را ببینیم در این راستا تلاش می‌کنیم در مدرسه به بچه‌ها میدان دهیم، باید از نوجوانان انتظار داشته باشیم آرمان‌خواه باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «یوسف نوری» پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه_ در نشست صمیمانه با جمعی از دانش‌آموزان استان اصفهان، اظهار کرد: امروز در استانی با قدمت طولانی، تمدن شکوفا، مفاخر فراوان، دارالشهدا و پیشرو در برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت هستیم و حضور دانش‌آموزان در این نشست‌ها، علاوه بر اینکه آن‌ها را به‌عنوان فردی بالنده در تشکل تربیت می‌کند، زمینه‌ساز آمادگی برای ایفای مسئولیت، تعهد دینی و اجتماعی به عنوان یک عضو کارآمد خواهد بود.

وی با اشاره به هدف ایجاد تشکیلات در نظام اسلامی، افزود: نظام‌های غربی که پایه‌ریز آن‌ها انسان‌گرایی و علم‌گرایی است، موضوع حکمرانی خوب را مطرح می‌کنند که نتیجه آن جنگ‌ها، استثمار مردم و مواردی بود که در گذشته به کشور ما تحمیل شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در برابر مفهوم غربی، رهبر معظم انقلاب موضوع حکمرانی متعالی یا شایسته را مطرح می‌کنند که ناظر بر حضور مؤثر در جامعه مبتنی‌بر آموزه‌های دینی و الهی است و در حکمرانی شایسته یا متعالی، یکی از نقش‌آفرینان در تحقق آن، حلقه‌های میانی هستند که نقش واسطه بین حکومت و گروهی که باید به آن‌ها خدمتی داده شود، دارند.

گلایه برخی دانش‌آموزان از نبود مربی تربیتی در برخی مدارس

وی درباره گلایه برخی دانش‌آموزان از نبود مربی تربیتی در برخی مدارس، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از دانش‌آموزان در تشکل‌ها فعال هستند و در قالب طرح‌های مختلف مانند طرح‌های جهادی پس از پایان امتحانات در بخش‌های زیرساختی یا علمی و آموزشی برای تقویت حکمرانی شایسته نظام نقش‌آفرینی می‌کنند.

نوری، نقش تشکل‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی را بی‌بدیل دانست و گفت: گروه‌هایی که حتی در خارج از کشور شکل گرفت مانند انجمن اسلامی در پیروزی انقلاب و حتی در برابر مهم‌ترین تهدید نظام یعنی دفاع مقدس، نقش‌آفرینی کردند؛ با ورود همین تشکل واسط مقدس به جنگ بود که ورق را برگرداند و شکست حصر آبادان، فتح‌المبین و فتح خرمشهر را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: در دوره کنونی نیز همین تفکر به خارج از کشور مانند لبنان، فلسطین، سوریه و یمن صادر شد و همان نقش حکمرانی شایسته را برای آن‌ها ایفا کرد پس بدانید که کار شما چه قدر مهم است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در مسیر ایفای این نقش با موانع زیادی برخورد می‌کنند، تصریح کرد: در برپایی یک هیئت مذهبی یا اجرای یک برنامه در مسجد، نسل جوان با موانع زیادی روبه‌رو هستند؛ بنابراین موانع وجود دارد و توصیه‌های آموزش و پرورش را دلیل بر اجرای صددرصدی طرح‌ها ندانید و خود را آماده رویارویی با موانع کنید؛ همان گونه که خداوند موانع و مشکلات دنیوی را در مسیر تربیتی پیغمبران قرار داد.

وی از دانش‌آموزان خواست تشکیلات را به تعداد، محدود نکنند، افزود: برخلاف بیشتر تشکیلات سیاسی، باید دایره اعضا را بسیار بزرگ کنید تا همه دانش‌آموزان جز دایره‌ها و حلقه‌ها باشند و این حلقه‌ها مشخص و تعریف شده باشد.

اهمیت تشکل‌های دانش‌آموزی

وزیر آموزش و پرورش شرط موفقیت تشکل‌های دانش‌آموزی را استفاده از نظرات همه دانش‌آموزان دانست و تاکید کرد: توجه ویژه و کالبدشکافانه رهبر معظم انقلاب به تشکل‌های دانش‌آموزی، به معنای اهمیت شما است و اطمینان دارم که پس از این جلسه، فعالیت‌های خود را برای نیازسنجی زیرساخت‌های فیزیکی، تحصیلی و تربیتی مناطق کمتر برخوردار استان اصفهان و استان‌های همجوار آغاز خواهید کرد.

نوری خواستار تشکیل گروه جهادی برای پر کردن کمبودهای موجود در نظام آموزش و پرورش از سوی تشکل‌های دانش‌آموزی شد و گفت: باید فضای جهادی را ببینیم. تلاش می‌کنیم در مدرسه به بچه‌ها میدان دهیم، باید از نوجوانان انتظار داشته باشیم آرمان‌خواه باشند، شهر اصفهان نیز مشکلات بسیار زیادی دارد که بخش زیادی از آن‌ها با فعالیت تشکل‌ها قابل حل است.

کد خبر 575750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.