اصفهان ۶ هزار دانش‌آموز و ۳۰۰ فرهنگی شهید تقدیم انقلاب کرده است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: حضور دانش‌آموزان در نهضت انقلاب اسلامی، نشان از آن دارد که دانش‌آموز اسلامی، پویا و اثرگذار بوده و اصفهان در همه ابعاد سرآمد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «محمدرضا ابراهیمی» ظهر امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه_ در بازدید از پژوهش‌سرای دانش‌آموزی خیام، اظهار کرد: نقش دانش‌آموز در آموزش و پرورش بی‌بدیل است؛ یعنی همه ارکان نظام آموزش کشور جمع می‌شوند تا در خدمت دانش‌آموز باشند، همچنین معلم و مدرسه زمانی معنا می‌یابد که دانش‌آموز حضور داشته باشد؛ پس همه برای این جمع هستند تا دانش‌آموز را به‌طور همزمان، آموزش و تربیت دهند.

وی افزود: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب به موضوع تمدن اسلامی فراوان اشاره شده است؛ تمدن اسلامی نوینی که مورد توجه ایشان است، یعنی تمدنی که زمینه‌ساز انقلاب جهانی حضرت مهدی موعود (عج) باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: این تمدن، مقدماتی دارد؛ کسی می‌تواند تمدن‌ساز باشد که توان خودسازی داشته باشد و بعد از آن در جامعه تکامل می‌یابد و هیچ گروهی بهتر از دانش‌آموزان وجود ندارد. رهبر معظم انقلاب امید فراوانی به دانش‌آموزان دارند و ۳۶ هزار دانش‌آموز در کشور نشان از حضور پویا و فعال آن‌ها در کشور است.

وی ادامه داد: حضور دانش‌آموزان در نهضت انقلاب اسلامی، نشان از آن دارد که دانش‌آموز اسلامی پویا و اثرگذار است و اصفهان در همه ابعاد سرآمد بوده و هست؛ به طوری که از ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید کشور، شش هزار دانش‌آموز اصفهانی مدال شهادت را دریافت کرده‌اند و از دو هزار و ۵۰۰ فرهنگی شهید، ۳۰۰ نفر اصفهانی هستند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه شهدا هویت‌ساز بودند و ما نیز باید هویت‌ساز باشیم، افزود: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب، توجه به هویت‌آفرینی و افتخار و اینکه ما مسلمان انقلابی هستیم، مشهود است و افتخار ما این است که اصفهان، تمدن‌ساز است و شما دانش‌آموزان نمادی از دانش‌آموز مؤمن و انقلابی هستید.

کد خبر 575743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.