مشکلی در چاپ کتب درسی وجود ندارد

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: مشکلی در ثبت سفارش کتب درسی و چاپ آن‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام «علی لطیفی» درباره روند ثبت‌نام و چاپ کتب درسی برای سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: ثبت سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از بیست‌وهشتم فروردین‌ماه آغاز شده است و درحال‌حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد. همچنین چاپ کتاب‌های درسی در حال انجام است و کارها در روال طبیعی خود پیش می‌روند.

وی افزود: امسال به‌روزرسانی کلی در کتاب‌های درسی نداشتیم؛ از سال آینده نیز اگر کاربر اساس روال خودش پیش برود، در راستای تولید اجزای متنوع بسته‌های تربیت و یادگیری در برخی پایه‌ها یک سری تغییرات آزمایشی خواهیم داشت.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تأکید کرد: باید در همین زمینه پیش‌نیازها و اسناد را آماده کنیم و به تصویب شورای عالی آموزش‌وپرورش برسانیم که امسال پیگیر هستیم در مسیر تدوین چارچوب‌های راهنمای برنامه درسی حوزه‌ها بتوانیم کارهای تکمیلی را انجام دهیم. هنوز جزئیات به‌روزرسانی آزمایشی به‌صورت تفصیلی و دقیق مشخص نیست و پس از تکمیل فرآیندها اعلام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، چند سالی است که به‌منظور نظارت دقیق بر توزیع و فروش کتب درسی، دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش روند ثبت‌نام و توزیع مواد آموزشی را تغییر داده و این حق را از کتاب‌فروشی‌ها سلب کرده است. در روش جدید دانش‌آموزان باید در سامانه ثبت‌نام کتاب درسی و از طریق کد دانش‌آموزی که در سامانه دیگر به دست می‌آید، نسبت به سفارش و درخواست کتب درسی اقدام کنند.

کد خبر 575742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.