عزم بریتانیا برای تصویب استانداردهای سازه‌های بدون کربن

بسیاری از نهادهای پیشرو در ساختمان‌سازی بریتانیا عزم خود را جزم کرده‌اند تا استانداردهای جدیدی برای ساخت‌وساز ارائه دهند و از این طریق به کاهش انتشار کربن در سراسر قلمرو کمک کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، استانداردهای جدیدی که قرار است در راستای کاهش انتشار کربن توسط معماران و سرمایه‌گذاران بریتانیایی اعمال شود، همه سازه‌های جدید و قدیمی را تحت پوشش قرار خواهد داد. بدون شک، کاهش انتشار گازهای آلاینده حاصل از سازه‌های شهری گام بلندی در راستای کاهش ۷۸ درصدی این گاز تا سال ۲۰۳۵، به عنوان یکی از اهداف مهم بریتانیا خواهد بود، ضمن این‌که نقش مهمی نیز در تحقق هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ ایفا خواهد کرد.

حل بحران انتشار کربن در بریتانیا

گزارش‌ها حاکی است که بیش از یک‌چهارم کربن موجود در هوای بریتانیا را ساختمان‌ها منتشر می‌کند، بنابراین محققان دستیابی به هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ را بدون اصلاح طراحی سازه‌های شهری غیرممکن می‌دانند. به همین دلیل، اعمال استانداردهای جدید برای ساخت خانه‌های بدون انتشار کربن و ایجاد تغییرات مؤثر برای کاهش انتشار این گاز در سازه‌های قدیمی می‌تواند به بهترین شکل ممکن، بریتانیا را در تحقق اهداف خود تا سال‌های ۲۰۳۵ و ۲۰۵۰ یاری کند.

عزم بریتانیا برای تصویب استانداردهای احداث سازه‌های بدون کربن

با وجود این‌که تاکنون تلاش‌های زیادی برای شفاف‌سازی مفهوم انتشار صفر کربن در سازه‌ها ارائه شده است، اما به نظر می‌رسد که همچنان لازم است استانداردها یا شیوه‌های جدیدی برای حل مشکل ارائه شود. در صورت تأیید استاندارد جدید، صنعت ساختمان‌سازی در راستای تحقق اهداف اقلیمی، اقداماتی برای به صفر رساندن انتشار کربن از سازه‌های موجود اعمال خواهد کرد، ضمن این‌که طراحی سازه‌های جدید را با معیار انتشار صفر انجام خواهد داد.

بدون شک، در اعمال استاندارد جدید، تولید انرژی تجدیدپذیر در رأس اهداف خواهد بود و اقداماتی نیز برای بهره‌گیری حداکثری از نور طبیعی در سازه‌ها برای به حداقل رساندن مصرف انرژی پیاده خواهد شد.

محققانی که در تلاش برای ارائه استانداردهای جدید خانه‌سازی انتشار صفر هستند، تمام سرمایه‌گذاران سراسر کشور را به مشارکت در تحقق هدف خود دعوت کرده‌اند و در عوض، به آن‌ها وعده برخورداری از امتیازهای ویژه را داده‌اند.

عزم بریتانیا برای تصویب استانداردهای احداث سازه‌های بدون کربن

کد خبر 575729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.