کارخانه تولید پهپاد ایرانی ابابیل ۲ در تاجیکستان افتتاح شد

کارخانه تولید پهپاد تمام ایرانی ابابیل ۲ با حضور رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپهبد شیرعلی میرزا، وزیر دفاع تاجیکستان در دوشنبه، پایتخت این کشور افتتاح شد.

به گزارش ایمنا، در راستای تقویت و توسعه همکاری‌های مشترک دفاعی و نظامی بین دو کشور، کارخانه تولید پهپاد ابابیل ۲ با همت و تلاش متخصصان صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور سرلشکر باقری و شیرعلی میرزا، وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه کشور تاجیکستان در دوشنبه، پایتخت این کشور افتتاح شد.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با تلاش متخصصان و دانشمندان متعهد خود و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی توانسته در تمام ابعاد نظامی و دفاعی به ویژه هواپیماهای بدون سرنشین رشد قابل توجهی داشته باشد، گفت: امروز در جایگاهی هستیم که می‌توانیم علاوه بر رفع نیازهای داخلی به کشورهای هم‌پیمان و دوست در جهت افزایش امنیت و صلح پایدار، تجهیزات نظامی صادر کنیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح افتتاح تولید کارخانه ابابیل ۲ در تاجیکستان را نقطه عطفی در همکاری‌های نظامی بین دو کشور دانست و افزود: در آینده شاهد افزایش همکاری‌ها و تعاملات بیشتر از تمام سطوح دفاعی نظامی بین دو کشور ایران و تاجیکستان خواهیم بود.

در پایان کلید نمادین افتتاح کارخانه و گواهینامه پایان دوره آموزشی به فرمانده و کارکنان نیروی هوایی تاجیکستان اهدا شد.

در ادامه سرلشکر باقری در راستای همکاری‌های دوجانبه پیرامون مسائل امنیتی و مرزبانی دوکشور، با سپهبد سیمومین یتیم‌اف، رییس کمیته امنیتی دولتی جمهوری تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

تقویت توان دفاعی و نظامی در راستای هم‌افزایی و همکاری هرچه بیشتر در مرزهای مشترک و همچنین موضوعات و تحولات منطقه و افغانستان از مهمترین محورهای این گفت‌وگو بود.

دو طرف بر ادامه تعاملات و رایزنی‌ها و نشست‌های تخصصی پیرامون مسائل منطقه‌ای و فی‌مابین تاکید کردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 575725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.