تجهیز قطعه خورشیدتابان به دوربین و صندلی خورشیدی

رئیس سازمان آرامستان‌های بروجرد گفت: شهرداری در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» با حمایت از دانشمندان کشور در شهرها و روستاها، به‌دنبال ایجاد درآمد پایدار برای آرامستان این شهر است.

«محمد ترکاشوند» در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به‌دنبال انتشار خبر نصب نخستین سنگ قبر خورشیدی دنیا در بروجرد، اولین سنگ قبر خورشیدی در آرامستان شهر ایلام نیز نصب شد.

وی با بیان اینکه قطعه خورشیدتابان آرامستان بروجرد در حال پیشرفت است، افزود: یک دوربین مداربسته خورشیدی بسیار قوی و هوشمند که ۳۶۰ درجه چرخش دارد، کار تصویربرداری از محوطه را انجام می‌دهد و قابلیت مشاهده تصاویر آن روی موبایل و سیستم به صورت آنلاین وجود دارد.

رئیس سازمان آرامستان‌های بروجرد خاطرنشان کرد: شهرداری چندین صندلی خورشیدی که دارای کابل (یو اس پی) برای شارژ موبایل است را سفارش داده که این اقدام در سطح کشور بی‌نظیر است.

ترکاشوند از نصب پروژکتورهای خورشیدی در قطعه خورشیدتابان به منظور تأمین روشنایی این قطعه در شب خبر داد و تصریح کرد: شهرداری بروجرد در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی با حمایت از دانشمندان کشور در شهرها و روستاها، به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای آرامستان شهر است.

وی ادامه داد: نصب سنگ قبر خورشیدی علاوه بر اینکه مقرون به صرفه است، آلودگی‌های زیست‌محیطی را کاهش می‌دهد و سوخت پاک تولید می‌کند.

کد خبر 575709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.