بهترین دوره آموزش زبان آیلتس را بشناسید

اگر تا به الان به فکر مهاجرت، تحصیل در خارج از کشور یا تحصیلات تکمیلی در ایران و حتی آموزش زبان بوده‌اید ممکن است برای شما سوالاتی در این زمینه به وجود آید نظیر آیلتس چیست و با کلماتی مانند آیلتس، آزمون آیلتس، نمره آزمون آیلتس و… مواجه شده باشید.

در این محتوا قصد داریم به شما بگوییم آیلتس چیست و بهترین دوره آموزش زبان آیلتس را به شما معرفی می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

در جواب به آیلتس چیست باید بگوییم که آیلتس را می‌توان به عنوان یک آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی معرفی کرد.

هر یک از حروف IELTS برگرفته از واژه‌های International English Language Testing System که به معنای سیستم بین‌المللی ارزشیابی زبان انگلیسی می‌باشد.

در حال حاضر آیلتس از شناخته‌شده و معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی به حساب می‌آید که برای امور گوناگونی مثل پذیرش درخواست مهاجرت، پذیرش در دانشگاه یا حضور در دوره‌های دکترا درخواست می‌شود.

با این حال آیلتس بیشتر در اروپا (و البته کانادا و اقیانوسیه) مورد تأیید می‌باشد و به وسیله دانشگاه کمریج انگلیس برگزار می‌گردد.

آزمون آیلتس چیست؟ بهترین دوره آموزش زبان آیلتس کدام است؟

همانطور که می‌دانید زمانی که می‌خواهید به کشوری دیگر مهاجرت کنید باید بتوانید در حد نیاز از پس مکالمه و برقراری ارتباط با شهروندان آن کشور بربیایید.

از طرفی دیگر اگر هدف شما این است که در کشور دیگری به ادامه تحصیل مشغول شوید، حتماً باید به زبان آن کشور تسلط داشته باشید تا در کلاس‌های درس، مفاهیم را عمیقاً متوجه شوید.

از سوی دیگر در بسیاری از کشورها (حتی کشورهای غیرانگلیسی زبان) برگزاری دوره دکترا تنها به زبان انگلیسی می‌باشد.

در ایران به طور معمول دوره‌های دکترا به زبان انگلیسی نیست، اما در بیشتر موارد، دانشگاه‌ها از درخواست کنندگان این انتظار را دارند که نمره آزمون آیلتس آنها بین ۶ تا ۷ باشد؛ به این دلیل که بتوانند از منابع انگلیسی مربوط به رشته تحصیلی خود به راحتی استفاده کنند.

از این رو هر ساله این آزمون در سراسر جهان برگزار می‌شود تا در خواست کنندگان بتوانند در آن شرکت کنند و گام‌های ابتدایی در مسیر رشد را بردارند.

اگر قصد دارید در آزمون IELTS شرکت کنید ، به شما پیشنهاد می‌کنیم از دوره آموزش آیلتس سایت نبض زبان استفاده کنید

بخش‌های مختلف آزمون آیلتس چیست؟

در آزمون آیلتس که به وسیله دانشگاه کمبریج و به کمک شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود، چهار مهارت اصلی زبانی که عبارتند از: نوشتن، خواندن، شنیداری و مکالمه (Writing, Reading, Listening & Speaking) را مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در آزمون آیلتس نمره هر یک از بخش‌های گفته شده در بالا بین ۰ تا ۹ می‌باشند. نمره داوطلبان با معدل‌گیری از نمرات این چهار بخش محاسبه و اعلام می‌گردد.

اول اینکه نمره قبولی بستگی دارد که هدف شما چیست. توجه داشته باشید که نمره لازم برای هر هدفی و البته در هر کشوری (مثل انگلیس، استرالیا، نیوزلند و…) با شرایط کشور دیگر با هم فرق دارد.

به علاوه اینکه دانشگاه‌ها هم نمرات متفاوتی را از دانشجویان می‌خواهند اما در کل می‌توان گفت نمره مورد نیاز در دانشگاه‌های بالای ۶.۵ است.

کانادا نیز علاوه بر تافل، آیلتس را نیز قبول دارد. البته به این شرط که داوطلب در هر چهار بخش مهارتی (نوشتن، خواندن، شنیداری و مکالمه) آیلتس حداقل نمره ۷ را کسب کرده باشد.

بهترین دوره آموزش زبان آیلتس را بشناسید

بخش‌های مختلف آزمون آیلتس

قبل از اینکه به سراغ بخش‌های مختلف آزمون آیلتس برویم، به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به زبان لاتین علاقه مند هستید حتماً در دوره آموزش زبان لاتین وب سایت نبض زبان شرکت کنید، چراکه کمک زیادی به شما خواهد کرد

  • نوشتن یا Writing

قبلاً هم گفتیم که آزمون Writing و Reading به دو شکل جنرال و آکادمیک برگزار می‌گردد. در بخش نوشتن جنرال شما باید دو متن متفاوت بنویسید. شما برای نوشتن این دو متن در مجموع ۶۰ دقیقه زمان دارید.

در اولین متن که حداقل باید ۱۵۰ کلمه داشته باشد باید مشکلی را شرح دهید. سعی کنید به هیچ عنوان متن‌تان کمتر از ۱۵۰ کلمه نباشد در صورتی که این طور باشد، از نمره‌تان کمتر خواهد شد. پیشنهاد می‌شود ۲۰ دقیقه از زمان‌تان را برای نوشتن این متن در نظر بگیرید.

اما در متن بعدی که تعداد کلمات آن باید حداقل ۲۵۰ کلمه باشد، باید بگویید که درباره یک موضوع خاص موافق هستید یا مخالف و سپس برداشت خود را بیان کنید.

در صورتی که در این بخش هم اگر متن‌تان کمتر از ۲۵۰ کلمه باشد، بخشی از نمره را کسب نخواهید کرد .۴۰ دقیقه از زمان‌تان را برای نوشتن و اصلاح احتمالی این متن در نظر بگیرید.

بهترین دوره آموزش زبان آیلتس را بشناسید

  • خواندن یا Reading

خواندن یا Reading نیز در دو آزمون آکادمیک و جنرال برگزار می‌شود. در خواندن جنرال یک دفترچه با حدود ۲ تا ۳ هزار کلمه در اختیار داوطلب گذاشته می‌شود.

این دفترچه به طور معمول شامل ۳ متن است؛ متن اول در بیشتر موارد مربوط به امور اجتماعی می‌باشد. متن دوم نیز درباره مسائل رفاهی یا آموزشی است. و در آخر متن سوم، متنی طولانی می‌باشد.

در کل برای این سه متن ۴۰ سوال طرح شده که داوطلب از ۶۰ دقیقه زمان برای پاسخگویی به آنها برخوردار است.

در نظر داشته باشید که شما زمان جداگانه‌ای برای انتقال پاسخ‌ها به پاسخنامه ندارید.

در بخش خواندن آکادمیک، ۴۰ پرسش با ۶۰ دقیقه زمان برای داوطلبان مشخص شده است. دفترچه خواندن آکادمیک هم دارای ۳ متن و به طور متوسط ۲ تا ۳ هزار کلمه است.

متن‌هایی که برای خواندن آکادمیک در نظر گرفته شده‌اند، بیشتر در زمینه علمی می‌باشند علمی دارند و عموماً از کتاب‌ها و مجلات انتخاب شده است.

احتمال دارد بعضی از واژه‌های این متون به شدت تخصصی باشد. در این بخش نیز زمان جداگانه‌ای به انتقال جواب‌ها به پاسخنامه در نظر گرفته نشده است.

  • شنیداری یا Listening

بخش دیگر آزمون آیلتس، بخش شنیداری یا همان Listening است؛ همان گونه که گفته شد بخش شنیداری دو گونه جنرال و آکادمیک ندارد و تنها به یک صورت برگزار می‌شود.

برای بخش شنیداری آزمون آیلتس ۴۰ دقیقه زمان و دفترچه‌ای با ۴۰ سوال مشخص شده است؛ این دفترچه دارای ۴ بخش می‌باشد.

پیش از آنکه سی‌دی شنیداری پخش شود، یک بار زمان دارید که پرسش‌ها را مورد بررسی و مطالعه قرار دهید. این نکته را به یاد داشته باشید که سی‌دی تنها یک بار برای داوطلبان پخش می‌شود.

مکالمه یا Speaking

بخش مکالمه آزمون آیلتس به صورت یک جلسه حضوری می‌باشد. در کل زمانی حدود ۲۰ دقیقه برای این آزمون شفاهی در نظر گرفته شده است.

مکالمه آیلتس هم از سه بخش تشکیل شده است. در بخش اول که احتمالاً طول می‌کشد، مصاحبه‌کنندگان درباره موضوعات شخصی نظیر شرایط خانواده، شغل، محل زندگی با داوطلب به صحبت می‌پردازند و او را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

در بخش دوم، مصاحبه‌کنندگان موضوعی را با داوطلب انتخاب می‌کند، او یک دقیقه زمان دارد تا درباره آن فکر کند. سپس آنچه در نظر دارد را می‌نویسد و به پرسش‌هایی درباره آن پاسخ می‌دهد.

در بخش سوم هم مصاحبه‌کننده در زمانی حدود ۵ دقیقه درباره موضوع بخش قبل با داوطلب صحبت می‌کند و او را مورد بررسی قرار می‌دهد.

با توجه به اینکه بخش شنیداری شفاهی است، احتمال دارد برای داوطلب کمی استرس‌زا باشد.

از شما عزیزان که تا پایان محتوا بهترین دوره آموزش زبان آیلتس با همراه بودید، متشکریم.

کد خبر 575698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.